klassieke Gazelle-bel
-
klassieke Gazelle-bel
Op een fiets die ik onlangs repareerde, zat deze Gazelle-bel.
De eigenaar vond het goed dat ik hem omwisselde voor een moderne DeciBel.
Wie belangstelling heeft, kan hem kosteloos afhalen (3511MP)
Dirk
Dirk
- Bijlagen
-
- Gazelle-bel_20241020_171653.jpg (306.01 KiB) 1684 keer bekeken
Re: klassieke Gazelle-bel
Oei, uitkijken !Bandenplakker schreef: ↑23 okt 2024, 11.57 Op een fiets die ik onlangs repareerde, zat deze Gazelle-bel.
Dirk
Dit is geen Gazelle bel, dit zijn replica's uit India/China (?) ... Ze worden verkocht onder de naam "Gold Deer": Snel in de prullenbak ermee...

Dat is wel heel erg kort door de bocht hoor, die Gold Deer bel ziet er toch heel anders uit!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
ik vind hem mooi, ik wil hem wel !
Gazellebel: een lellebel op een Gazelle. Of is dat een Gazellellebel? 

-
Wanneer je goed naar de gazelle’s kijkt op de balhoofdplaatjes in het themanummer van Het Rijwiel over Gazelle rijwielen, 125 jaar fietsen, zie je dat die gazelle’s er inderdaad anders uitzien dan de imitatie op de bellen. Op oudere logo’s springt de gazelle naar links en op modernere naar rechts. De oude die naar links springt is veel gestyleerder dan de imitatie.
Een beetje speurwerk geeft duidelijkheid, zegt een fietsliefhebber die zelf geen historische Gazelle fietsen heeft
Een beetje speurwerk geeft duidelijkheid, zegt een fietsliefhebber die zelf geen historische Gazelle fietsen heeft
-
Ik heb Rein een PB gestuurd voor een afhaal-afspraak; hij is dus gereserveerd.
Dirk
Dirk
Wie het eerst komt, het eerst maalt.Bandenplakker schreef: ↑25 okt 2024, 10.39 Ik heb Rein een PB gestuurd voor een afhaal-afspraak; hij is dus gereserveerd.
Dirk