Goedenavond,
Sinds kort ben ik in het bezit van een bakfiets (heb dit aangekocht om Benzo fietsen te verplaatsen om ten toon te stellen, dus om fietsen te verplaatsen die te fragiel zijn om op de weg te verplaatsen gezien de kwetsbaarheid van de banden). Echter op de aangeschafte bakfiets was de trommelrem een ramp {nieuwe remschoenen, niet te vinden}, vervolgens heb ik een bedrijf gevonden die ze geheel naar wens opnieuw kan bekleden, dus mochten er leden op het forum zijn die tegen dergelijke problemen oplopen. Hierbij een zeer professioneel bedrijf dat meedenkt om een oplossing te zoeken tegen een zeer schappelijke prijs.
https://bbs-industrie.com/nl/
Zal eerdaags foto's plaatsen op het forum aangaande het bakfiets project.
Fijn weekeinde, groet Johan
Remschoenen voor bakfiets
- Johan Vlaardingen
Re: Remschoenen voor bakfiets
Leuk dat zo'n groot bedrijf niet te beroerd is om een oudewetse bakfiets rem te beplakken.
In een ander regio heb ik zelf goede ervaring met rem en -frictie bedrijf Leeuwenkamp in Alkmaar. Je kan de remschoenen opsturen, ze verwijderen de oude (soms nog asbest-houdende) remvoering en plakken nieuwe er op.
Ik ben zeker benieuwd naar foto's van de bakfiets met fietsen erop!
In een ander regio heb ik zelf goede ervaring met rem en -frictie bedrijf Leeuwenkamp in Alkmaar. Je kan de remschoenen opsturen, ze verwijderen de oude (soms nog asbest-houdende) remvoering en plakken nieuwe er op.
Ik ben zeker benieuwd naar foto's van de bakfiets met fietsen erop!
- Johan Vlaardingen
Re: Remschoenen voor bakfiets
Vandaag verder werken aan de bakfiets (het nodige houtwerk in de lak zetten, Epifanes vernis), inmiddels zijn de remschoenen in een perfecte staat (en maken de bakfiets daarmee weer veilig om er gebruik van te maken). Hierbij de remschoenen in oude staat en na het onderhanden nemen door het eerder genoemde bedrijf.
Groet Johan
Groet Johan