Wanderer restauratie versnellingsbak

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
Durabo88

Wanderer restauratie versnellingsbak

Bericht door Durabo88 »

Ik wil julllie deze mooie video niet onthouden. Oud gereedschap en wat eigenbouw. Restauratie truckjes.

https://www.youtube.com/watch?v=SUi0PMG ... ttenThings
Sportief fietsend!
Bandenplakker

Re: Wanderer restauratie versnellingsbak

Bericht door Bandenplakker »

Helemaal afgekeken, dank voor de tip.
Een vAkman, bijna van het Maarten-niveau!

Dirk
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Er staat trouwens nog een restauratie van een fiets op zijn Youtube speellijst, maar die heb ik nog niet gekeken.
Ik vond trouwens die hydraulische pers voor de cranks wat overdreven, want volgens mij moet een flinke bankschroef voldoende zijn. :)
Sportief fietsend!
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 28 okt 2024, 11.42
Ik vond trouwens die hydraulische pers voor de cranks wat overdreven, want volgens mij moet een flinke bankschroef voldoende zijn. :)
mijn conclusie: jij hebt dus geen hydraulische pers. Ik wel, en ik zie dat dus heel anders!

Je kan misschien met een bankschroef net zo hard duwen, maar als je maar twee handen hebt is die sandwich van steunpunten, onderlegplaatjes om geen deuken te maken, het ding zelf, na da nada heel wat makkelijker en preciezer als niet alles voordurend weer op de grond valt
/Marten
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Tuurlijk, als je zo'n pers hebt, dan zou ik hem ook gebruiken. Ik heb er geen ruimte voor en hem nooit nodig gehad. Duitse fietsen met zo'n glockenlager heb ik niet gerestaureerd. Het blijft wel mooie techniek. En die vierkante trapasuiteinde is nu inmiddels de norm. Spietjes zien we op nieuwe fietsen niet meer, maar de Fauber zien we nog wel eens op een kinderfiets.
Sportief fietsend!
Plaats reactie