Hallo experts,
Ik zal mij kort voorstellen alvorens ik mijn vraag hier stel die vooralsnog niet door een reguliere fietsenmaker valt op te lossen.
Ik woon in de buurt van Amsterdam en ben lid van de oude fiets en heb in het verleden veel verschillende oude fietsen gehad. Momenteel rij ik op een Phoenix opafiets eind jaren 50’ en heb ik voor mijn vriendin ook 2 Phoenix’ fietsen via mp gekocht. Een met stang trommelremmen en een zonder. Mijn vraag gaat om die laatste. Ook heb ik momenteel een mooie oude Juncker opafiets die op de achtergrond staat bij een foto.
In het verleden heb ik omafietsen, kruisframes simplex en een gazelle transportfiets gehad. Woon werk rij ik op Stromer pedelec maar dat is vast vloeken in kerk hier

Die ene Phoenix die ik hier bedoel heb ik via mp gekocht maar de banden zijn uitgedroogd. Nu wil daar nieuwe banden voor kopen en dat is lastiger dan ik dacht.
De maat staat op de foto en ik heb mij er wat in verdiept maar hoop hier nog een goed tip te krijgen.
Ik meen dat de uitdaging in het 700 x 35 a zit want het 28’ gedeelte lijkt niet afwijkend is minder goed leesbaar.
Kan iemand mij vertellen of deze banden nog ergens verkrijgbaar zijn en waar?
Iemand anders suggereerde om naar normale 28 inch banden te gaan maar dat ziet er anders en minder fraai uit. Mijn vriendin was er erg blij mee maar had na een paar keer al een lekke band voor …