Voor wie L'Eroica leuk lijkt, maar wat te groot is er Eroica Montalcino. In hetzelfde gebied, ook in Toscane, maar met eigen routes en in mei in plaats van oktober. En veel kleiner, qua deelnemeraantal. Eerder zo rond de 1.000 in plaats van de 8.000 van L'Eroica in Gaiole.
Mevrouw non-fixie en ik zijn er vorig jaar eens gaan kijken, en dat is ons goed bevallen.
Montalcino is een mooi stadje, en vooral beroemd door de lokale wijn, de Brunello. Op de vrijdag voor het evenement is het al gezellig in de stad:
De 'race pack' was weer uitstekend verzorgd, zoals ook bij L'Eroica:
Op zaterdag natuurlijk ook de gebruikelijke markt, met fietsen, onderdelen en kleding:
Omdat we gekozen hadden voor de korte route, waar naast racefietsen ook andere oude fietsen zijn toegestaan kon mevrouw non-fixie haar Méral inzetten:
Zelf had ik voor de gelegenheid mijn Union Rini Wagtmans mee. Met 49/36 voor en 14-28 achter ging dat net.
Gezellig druk bij de start:
Met meer leuke fietsen, zoals deze Pinarello:
Een schitterende route, die wel wat lastiger aanvoelde dan die rond Gaiole. Pittige klimmetjes en met name bij de gravelafdalingen was het soms spannender dan me lief was.
Lunchstop met een 'glaasje' Chianti en voldoende suiker voor het vervolg:
En door ...
Al met al een heel leuk en uitdagend evenement met een fantastische sfeer. Nóg wat Italiaanser dan Gaiole, aangezien er hier veel minder buitenlanders komen.
Klassieke-fietsevenementen: Eroica Montalcino
-
Re: Klassieke-fietsevenementen: Eroica Montalcino
lijkt me leuk