Gnutti crankentrekker

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Durabo88

Gnutti crankentrekker

Bericht door Durabo88 »

Het komt niet veel voor en voor zover ik weet was Juncker het enige grote Nederlandse merk dat spieloze crankstellen van Gnutti onder eigen merk gebruikte. Wie weet welke maat trekker er nodig is om zo'n crank te verwijderen? Misschien heb ik het al eens eerder gevraagd, maar ik ben gewoon nieuwsgierig (ondanks dat ik nog niet zo'n crankstel heb).
Sportief fietsend!
m-gineering

Re: Gnutti crankentrekker

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 17 dec 2024, 19.21 Het komt niet veel voor en voor zover ik weet was Juncker het enige grote Nederlandse merk dat spieloze crankstellen van Gnutti onder eigen merk gebruikte. Wie weet welke maat trekker er nodig is om zo'n crank te verwijderen? Misschien heb ik het al eens eerder gevraagd, maar ik ben gewoon nieuwsgierig (ondanks dat ik nog niet zo'n crankstel heb).
cranktr3.jpg
cranktr3.jpg (76.08 KiB) 83493 keer bekeken
20x0,7
/Marten
Gronam2

Bericht door Gronam2 »

Geweldig dit!
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Marten,

Heb jij hem zelf gedraaid of ergens kunnen kopen?
Sportief fietsend!
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 18 dec 2024, 14.38 Beste Marten,

Heb jij hem zelf gedraaid of ergens kunnen kopen?
Als je al trekkers voor Stronglight en TA maakt, kon deze -er op verzoek- ook wel bij
/Marten
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Ah mooi. Ik ben van plan naar uw open dag te komen, dan praten we daar verder. :-)
Sportief fietsend!
wvdaan

Bericht door wvdaan »

Ik liep een tijd geleden tegen ditzelfde eufel aan toen ik bezig was aan mijn kruisframe. Marten heeft een trekker gedraaid op een nos crank die ik had. Hij past erg mooi.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Heel fijn. Ik zou graag een keer zo'n trekkertje aan mijn gereedschap toe willen voegen.
Sportief fietsend!
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Mocht iemand nog zo'n crank hebben liggen, dan willen een vriend en ik er sowieso eentje (totaal 2) laten draaien. Mochten er meer mensen zijn, die interesse hebben in zo'n trekkertje, dan kan dat wellicht meteen daarin meegenomen worden. Wel heb ik voor de maat dan een losse crank nodig.
Sportief fietsend!
Borcheld

Bericht door Borcheld »

Durabo88 schreef: 23 dec 2024, 19.22 Mocht iemand nog zo'n crank hebben liggen, dan willen een vriend en ik er sowieso eentje (totaal 2) laten draaien. Mochten er meer mensen zijn, die interesse hebben in zo'n trekkertje, dan kan dat wellicht meteen daarin meegenomen worden. Wel heb ik voor de maat dan een losse crank nodig.
Ik heb wel een crank met kettingwiel liggen, weet alleen de staat zo niet. Heb hem bij zo'n webshop gekocht die oude fietsonderdelen verkopen, als bruikbare 2e hands.

Maar ik zou ook zo'n crank trekker willen kopen trouwens.

Ben toevallig ook bezig met trapas loshalen van mijn Juncker. Ben der bijna, moet alleen die lagercupring? Van kettingwielkant losdraaien of de rechter crank van de as krijgen.

Heb zelf een soort dop voor die ring gemaakt. Links is alles los en van mekaar. Alleen rechts nog nie. En dop past alleen als crank van as is.

Gr Kevin
Plaats reactie