Union voorwielnaaf as
Union voorwielnaaf as
Ik ben opzoek naar een asje voor de naaf van een voorwiel uit een Union uit de jaren 50. Ca 9,1mm op de draad. Misschien heeft iemand iets liggen?
Is een leuk setje wielen dat ik graag compleet zou gebruiken. In het achterwiel zit een mooie Styra naaf.
Is een leuk setje wielen dat ik graag compleet zou gebruiken. In het achterwiel zit een mooie Styra naaf.
- Bijlagen
-
- IMG_7098.jpeg (448.17 KiB) 4101 keer bekeken
-
- IMG_7097.jpeg (385.22 KiB) 4101 keer bekeken
Re: Union voorwielnaaf as
Een as van die maat moet ik nog wel ergens hebben maar misschien niet met zo’n platte kant er aan.
Is dat belangrijk?
Ik kan het meenemen naar het Autotron of een dag later naar de nieuwjaarsbijeenkomst.
Is dat belangrijk?
Ik kan het meenemen naar het Autotron of een dag later naar de nieuwjaarsbijeenkomst.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Hi, platte kant is niet belangrijk. Zou super zijn. Ik ben bij de nieuwjaarsbijeenkomst. Zal wat meenemen om gelijk te passen. Hartelijke groet, Stefan
Wat is er mis met het oude asje? Heb je niet alleen nieuwe conussen nodig.
Twee dingen vallen mij op aan de oude as, inderdaad de platte kanten, maar ook de sleuf voor de lip van het onderleggerringetje.
Twee dingen vallen mij op aan de oude as, inderdaad de platte kanten, maar ook de sleuf voor de lip van het onderleggerringetje.
Sportief fietsend!
De draad is versleten. Is net te zien op de foto denk ik. Het boutje pakt niet meer. Verder loopt het asje goed.
Deze as is op de draad 9,525mm.
De draad is eigenlijk British Standard Cycle 3/8”.
De diameter wordt gebruikt voor achternaven zonder versnelling en voornaven voor transportfietsen maar soms kom je ze dus ook tegen in voornaven voor toerfietsen.
De as zal wel wat te lang zijn maar dat is er zo af als je dat wilt.
De draad is eigenlijk British Standard Cycle 3/8”.
De diameter wordt gebruikt voor achternaven zonder versnelling en voornaven voor transportfietsen maar soms kom je ze dus ook tegen in voornaven voor toerfietsen.
De as zal wel wat te lang zijn maar dat is er zo af als je dat wilt.
- Bijlagen
-
- IMG_4834.jpeg (553.94 KiB) 4026 keer bekeken
-
- IMG_4833.jpeg (746.83 KiB) 4026 keer bekeken
Boutje? Moer zal je waarschijnlijk bedoelen?
Owja na even terug lezen, let op dat je wel de juiste wielmoeren hebt (waarmee je wiel in voorvork vastzet), want weet van vroeger dat er veel moeren zelfde diameter hebben maar de spoed (aantal windingen over een bepaalde afstand) soms verschillen, maar dat ze er in 1e instantie gewoon lijken te passen. Draai je juist alles kapot
Ik neem wel een paar moeren mee. Die kunnen we dan vergelijken met de moeren die er nu op zitten.
Het kan zo maar zijn dat de oude moeren nog goed zijn maar dan is het zeker.
Die ‘vastlopers’ zouden wel eens M9 metrisch fijn kunnen zijn. Dat heeft een spoed van 1.0
BSC 3/8” heeft 26 TPI. Dat is een spoed van 0,977.
Dat zit bij elkaar in de buurt maar is toch nét een beetje anders.
Het kan zo maar zijn dat de oude moeren nog goed zijn maar dan is het zeker.
Die ‘vastlopers’ zouden wel eens M9 metrisch fijn kunnen zijn. Dat heeft een spoed van 1.0
BSC 3/8” heeft 26 TPI. Dat is een spoed van 0,977.
Dat zit bij elkaar in de buurt maar is toch nét een beetje anders.