Nieuw Lid

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Tobias

Nieuw Lid

Bericht door Tobias »

Beste Allemaal,

In november 2024 ben ik lid geworden van deze vereniging. Met ingang van vandaag ben ik ook aangemeld bij het forum.

Sinds een tijd had ik de wens om mij bij een groep gelijkgezinden aan te sluiten, ik heb door de jaren heen gemerkt dat ik me erg thuis voel
bij fietsers. Ik hoop dit ook te ervaren bij De Oude Fiets.

Daarnaast zocht ik een magazine waarin 'mijn soort fiets' als onderwerp voorkwam. Voor dagelijks gebruik rijd ik een Azor, die ik zelf ontworpen heb met de ontwerptool op de website van Azor. De fiets heeft een sterke vergelijking met een klassieke fiets en heeft geen versnellingen.

Ik heb één oldtimerfiets, een Maxwell, uit 1949. Daar heb ik in het verleden wel, met veel plezier, op gereden. Maar nu vind ik het te mooi geworden om er op te rijden, hij staat nu al zo'n 2 jaar bij mij in de slaapkamer tentoongesteld. De fiets is overigens in 2024, 75 jaar geworden.

Ik hoop, via dit forum, een beetje op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en ook in verbinding te blijven met de groep.

Met vriendelijke groet,

Tobias

P.S: Ik zal proberen hieronder even een foto te plaatsen van mijn oldtimer:
De Maxwell herenfiets uit 1949
De Maxwell herenfiets uit 1949
Voorstellen.JPG (262.57 KiB) 12033 keer bekeken
Bandenplakker

Re: Nieuw Lid

Bericht door Bandenplakker »

Dag Tobias,

Welkom op het forum! Er is hier enorm veel kennis en behulpzaamheid aanwezig, als je dat nodig hebt.

Dirk
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Welkom, Tobias!
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Welkom Tobias in onze club.
Heel herkenbaar dat je het zonde vind om een bepaalde opgeknapte fiets te gebruiken. Het is me nu voor de tweede keer gebeurd. Temeer zonde omdat dergelijke fietsen het gewoon verdienen om juist wél gebruikte en gezien te worden. Deze keer is het bij mij, de Jabo Model Campagnolo ca. 1966.... in de 1970 uitvoering... :)
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2025-01-07 om 16.34.05_029e2086.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-01-07 om 16.34.05_029e2086.jpg (388.14 KiB) 12009 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Tobias

Bericht door Tobias »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

@marco verbaant: dat is een mooie racefiets met een interessante datering en kleurenschakering.
Tobias

Bericht door Tobias »

marco verbaant schreef: 12 jan 2025, 11.41 Welkom Tobias in onze club.
Heel herkenbaar dat je het zonde vind om een bepaalde opgeknapte fiets te gebruiken. Het is me nu voor de tweede keer gebeurd. Temeer zonde omdat dergelijke fietsen het gewoon verdienen om juist wél gebruikte en gezien te worden. Deze keer is het bij mij, de Jabo Model Campagnolo ca. 1966.... in de 1970 uitvoering... :)
Nou Marco, het kriebelde al lang en steeds meer om toch nog weer is met de fiets te gaan rijden. Je uitspraak heeft er mede toe geleid dat ik weer begonnen ben met het rijklaar maken van de fiets:
Bijlagen
31 jan-4.JPG
31 jan-4.JPG (387.9 KiB) 11530 keer bekeken
Jorisoudefiets

Bericht door Jorisoudefiets »

Welkom.
Die https://www.azor.nl/ fietsen kende ik nog niet. Altijd leuk om er zelf een samen te stellen. Zo in het zwart ziet het er inderdaad klassiek uit.
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938-1951 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Woldman

Bericht door Woldman »

Het heeft niets met oude fietsen te maken.
En reclame maken wil ik eigenlijk ook niet.
Maar Azor is wel een leuk Nederlands bedrijf (Hoogeveen) wat een enorme variatie aan frame modellen levert in staal.
Als je een nieuwe fiets wil met een persoonlijke of historische touch kan je hem daar samenstellen. Tot in alle details. Je kan zelfs het lettertype van de transfer kiezen.
Een “Locomotief Super de Luxe” met moderne techniek heb je in 10 minuten samengesteld. Maar ook allerlei andere framevormen, Heren Kruis, Transport etc.
Zelf rijdt ik al 15 jaar op een Azor kruisframe door Amsterdam, zowel als dienstfiets als voor privé gebruik. Enige gebruikssporen zijn veroorzaakt door de in Amsterdam benodigde zware kettingsloten. Daardoor is ie nooit gestolen. (behalve een keer het Brookszadel met pen. Maar dat is nu gezekerd aan het frame met een gesloten stukje fietsketting).

Kortom of topic misschien hier. Maar als je voor nieuw gaat met een nostalgische uitstraling (met bv zwarte spatborden met wit uiteinde) kan je bij Azor terecht.
Tobias

Bericht door Tobias »

Dankjewel Joris

En, dat is zeker waar Woldman, er is veel (moois) mogelijk op de website van Azor. Ik heb mijn Azor sinds november 2021, ik rijd nog steeds met veel plezier op de fiets, hij rijd als een tank, laat zich makkelijk onderhouden.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Naast Azor heb je in Nederland nog Roetz, die met gerecycelde frames werkt. Verder is er nog het Belgische Achielle, die ook klassieke looks heeft. Maar nu genoeg over moderne fietsen.
Sportief fietsend!
Plaats reactie