L.S.
Hierbij nog een paar foto's van mijn Remy.
De fiets - door mij zoveel mogelijk gecompleteerd - is nu een "display fiets".
Groeten van
Henk L.
Remy "racefiets"
Re: Remy "racefiets"
Hallo Henk,
zag ik het goed op het merkplaatje dat de fabriek/constructeur in Ossendrecht zat? Hier zat ook fietsbouwer de Mol. Die maakte ver voor de oorlog al zeer fraaie race fietsen.
Groeten, Martin
zag ik het goed op het merkplaatje dat de fabriek/constructeur in Ossendrecht zat? Hier zat ook fietsbouwer de Mol. Die maakte ver voor de oorlog al zeer fraaie race fietsen.
Groeten, Martin
Beste Martin,
Op het balhoofdplaatje staat inderdaad "Ossendrecht".
In het boek "De Wielerkampioenen, 100 jaar wielersport in de Zuidwesthoek van Brabant" door P.J. van den Bussche staat een hoofdstuk "Rijwielconstructie Remy" en een hoofdstuk "Rijwielconstructie De Mol", waarin ook het verband tussen die twee merken wordt genoemd. Interessante lectuur!
Groeten van
Henk L.
Op het balhoofdplaatje staat inderdaad "Ossendrecht".
In het boek "De Wielerkampioenen, 100 jaar wielersport in de Zuidwesthoek van Brabant" door P.J. van den Bussche staat een hoofdstuk "Rijwielconstructie Remy" en een hoofdstuk "Rijwielconstructie De Mol", waarin ook het verband tussen die twee merken wordt genoemd. Interessante lectuur!
Groeten van
Henk L.
Fabelachtig mooie fiets zeg!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net