Beste Maarten,maartenB schreef:Fraai bewaarde en opmerkelijk originele fiets. Pedalen wordt lastig, die met 'GAZELLE' in de rubberblokken zijn langzamerhand erg duur geworden.
Maar gewone blokpedalen (beetje roestig, passend bij de fiets) zijn nog wel te krijgen op beurzen e.d. Misschien heb ik ook nog wel een setje voor je.
Gazelle handvatten uit die jaren heb ik zeker nog liggen.
Verder: oppoetsen, lagers nieuw in het vet, maar zeker niet gaan herlakken! Dit is echt een mooi bewaarde fiets.
Ik zou ook aan zo'n transfer op de buis niet gaan rommelen. Die slijtage hoort bij de jaren. Kijk maar eens in de spiegel (of naar je opa, ik weet niet hoe oud je bent![]()
Zadel zou ik trouwens ook niks aan doen, maar misschien ben ik wel extreem behoudzuchtig.
groetjes en veel plezier ermee,
Maarten
Dank voor je reactie, ik vindt het erg fijn dat een ieder op dit forum beginners zoals ik opvangt. Dat is niet altijd zo uit mijn ervaring met de Citroen DS.
Inmiddels heb ik via markplaats een set handvatten (jaren 50) gevonden en komen mijn kant op. Voor de trappers wil ik nog even wachten als ik erachter ben gekomen welke trapas in deze fiets zit.) Maar voor de trapper meld ik me wel voor je aanbieding, waarvoor mijn dank Maarten
Volgens de brochure moet er een 45mm Thompson-trapas in zitten, maar dat is zeker niet te zien aan de buitenkant, toch?
Het lakwerk wil ik eerst helemaal schoon hebben voordat er iets mee ga doen. @Ed vertelde al dat de schoonheid van een oude fiets van 61 jaar best gezien mag worden. Het is alleen wel van belang dat de conditie er niet op achteruit zal moeten gaan. Met name bij het logo No1 zit de beschadiging echt op het bot. En wie weet is dit de enige en hoort het bij deze fiets, wie ben ik denk ik dan...
Deze december maand heb ik veel vrij (Onderwijs, om me op dit project te gaan verdiepen. Ik moet namelijk nog veel leren, met name het gereedschap maak ik me wel een beetje zorgen. Ben als de dood om de trapas te beschadigen omdat ik niet het "speciale" gereedschap heb gebruikt.
gr
Frank