chroom repareren en veer

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Stakkes

chroom repareren en veer

Bericht door Stakkes »

goedeavond,

bij wijze van pauze tijdens het leren ben ik bezig aan een oud zadel maar ik heb nog enkele problemen
ten eerste zijn de veren zoals je kan zien ooit chroomkleurig geweest maar dit is niet mee te merken nu heb ik recent prijs gevraagd wat het zou kosten om dit opnieuw te doen en hou je vast het koste maar liefst 140 zn.btw. dit is me juist iets te veel en dus zoek ik een andere manier.
ook is mijn veertje over en ik zou deze graag opnieuw maken of vervangen, het veertje is +-12.5cm lang en iets dikker dan 0.5cm. iemand iedeen?

alvast zeer hard bedankt.
Bijlagen
de grote veren die ooit chroom waren
de grote veren die ooit chroom waren
1389206537NIMAG0172.jpg (54.12 KiB) 4673 keer bekeken
1389206562NIMAG0173.jpg
1389206562NIMAG0173.jpg (38.66 KiB) 4673 keer bekeken
het veertje rechts
het veertje rechts
1389206583NIMAG0174.jpg (23.05 KiB) 4673 keer bekeken
RVester

Re: chroom repareren en veer

Bericht door RVester »

Een staalborstel doet wonderen om je grote veren weer glimmend te krijgen.

Voor de kleine veren kan ik je niet helpen, maar ik denk dat een donorzadel het makkelijkst is.
asterduc

Bericht door asterduc »

als je het zadel echt weer in orde wilt krijgen en je hebt geen stock aan onderdelen dan lijkt mij het bezoek van een beurs het meest succesvol. Op de beurs in Berlicum bvb moet da perfect kunnen lukken.

Of Rosmalen komend weekend, alhoewel ik niet weet wat het aanbod aan fietsonderdelen daar is.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Stakkes

Bericht door Stakkes »

asterduc schreef:als je het zadel echt weer in orde wilt krijgen en je hebt geen stock aan onderdelen dan lijkt mij het bezoek van een beurs het meest succesvol. Op de beurs in Berlicum bvb moet da perfect kunnen lukken.

Of Rosmalen komend weekend, alhoewel ik niet weet wat het aanbod aan fietsonderdelen daar is.
beste asterduc,

het probleem is dat ik België woon en dat ik nog student ben dus ik zit momenteel in de examenperiode. Anders had ik zeker geprobeerd maar Berlicum is zeer ver van hieruit (ong 100km).

Toch zeer hard bedankt voor de tip.

Vriendelijke groeten
Stakkes
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi ,
Mij lijkt dat je ook best een nieuw haakje aan de bestaande veer kan buigen.
Of eventueel met een stukje spaak een nieuw oog maken dat kan ook.
Met een nijptang kan je de veer ter plaatse een stukje open zetten waarna je de boel verder kan open buigen.

Groeten,
Maarten
Stakkes

Bericht door Stakkes »

dank u wel voor de tips ik denk dat ik gewoon ga proberen de veer ietsjes open te draaien en zo een nieuw haakje te plooien als dit nog lukt. we zullen zien. als ik nog eens een pauze heb tijdens het studeren waarin ik niks te doen heb ga ik me er eens mee bezig houden.

Vriendelijke groeten
Stakkes
Plaats reactie