Zoals ik al heb laten weten in het voorsteltopic, ben ik op dit moment bezig met het repareren van een Gazelle Populair damesfiets (geen idee uit welk jaar). Deze fiets heeft ook een variatie aan onderdelen van verschillende fietsen, waarbij sowieso het voorwiel niet origineel is. Maar goed, datering ben ik wel nieuwsgierig naar, maar belangrijker is dat er weer gefietst kan worden op de fiets.
Op deze fiets is doorgefietst terwijl er speling zat op de trapas, dit heeft geresulteerd in het verliezen van kogellagers, wat op zijn beurt weer een beschadigde trapas heeft opgeleverd, maar meer, ook een (flinke) beschading op de bus die in de fiets zit (op beide weggesleten metaal). Het lijkt erop alsof deze bus eruit te draaien is, waardoor reparatie mogelijk is, maar zeker ben ik niet. Ik hoop dat mensen hier mij er meer over kunnen vertellen. (Edit: Is de bus die ik bedoel te verwijderen? Zijn de onderdelen die ik nodig heb ergens te verkrijgen?)
Omdat plaatjes vaak meer zeggen dan 100 woorden, hieronder een paar foto's om te verduidelijken: