Nu ben ik zelf in het bezit gekomen van een dergelijk motortje, en wil ik dit natuurlijk graag aan een passende fiets hangen. Wellicht dateert mijn motortje van 1904.
Ondertussen heb ik -onder meer hier op het forum- wel al zitten lezen over fietsen die uit die periode dateren. Maar het is me nog steeds niet duidelijk op basis van wat je die datering nu kan doen.
Ik ben niet volledig onwetend, maar veel verder dan: een blokketting is oud, aluminium velgen zijn modern kom ik toch niet echt.
Zijn er duidelijke regels zoals: een blokketting was standaard tot ... , achterpatten horen er zo uit te zien, ...?
Nu kom ik bijvoorbeeld dit frame tegen. Ik zie wel dat het een oudere fiets is, maar is deze nu bijv. jaren '50, of eerder uit de periode waar ik naar op zoek ben? Afgaande op de bagagedrager, achterste staande framebuizen en spatbord zou ik denken dat de fiets wel al wat leeftijd heeft, maar of dat klopt? Ook aan de trapas/trapstel kan je vaak wat afleiden heb ik begrepen, maar wat (en hoe) kan ik hier nu uit afleiden?
Alle tips/advies is welkom