Deel-restauratie Fongers HTS Toer-sportrijwiel uit 1956

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 1059
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09

Re: Deel-restauratie Fongers HTS Toer-sportrijwiel uit 1956

Bericht door JasperA »

Super! Thanks!
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 1059
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09

Re: Deel-restauratie Fongers HTS Toer-sportrijwiel uit 1956

Bericht door JasperA »

Leuke line up!
Bijlagen
Fongers '56, '51 en '35!
Fongers '56, '51 en '35!
image.jpg (258.12 KiB) 2712 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
nihola
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2013, 21.52

Re: Deel-restauratie Fongers HTS Toer-sportrijwiel uit 1956

Bericht door nihola »

mooi,mooi,mooi, ik heb hier ook nog serieus wat werk staan, maar dat worden totaal restauraties, Karl
Groeten Karl
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 1059
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09

Re: Deel-restauratie Fongers HTS Toer-sportrijwiel uit 1956

Bericht door JasperA »

Het 'Rondje Waterland' was voor mij een mooie stok achter de deur om mijn HTS weer een stapje verder te brengen qua restauratie.

De fiets is wederom volledig uit elkaar geweest, gepoetst en opnieuw opgebouwd.

Het lijstje pijnpunten dat met deze 'iteratie' is opgelost is de volgende:
1. Banden met reflectie zijn vervangen door mooie Michelin World Tour banden. Erg tevreden over!
2. De verkeerde pedalen zijn vervangen door Fongers sportpedalen
3. Het ontbrekende lakdoek is, als tijdelijke oplossing tot het vinden van een originele, vervangen door een NOS lakdoek met oogjes en draad. Deze heb ik in enigszins de juiste kleur gelakt met Gamma zijdeglans lak en een kwast.
4. De verkeerde moeren op de voor- en achterassen heb ik vervangen door de juiste moeren (verchroomde Fongers moeren voor en verchroomde Torpedo moeren achter).
5. Al het chroom heb ik nogmaals gepoetst maar nu met Autosol Metal polish wat inderdaad prima werkt!
6. Alle lak delen heb ik, op aanraden van Asterduc, gepoetst met 3M Imperial handglaze. Ook erg blij met het resultaat!
7. De linkercrank stond ietsje naar buiten maar is nu weer mooi recht.
8. De drie-versnellingsnaaf had nog steeds wat afstellingskuren maar met dank aan Y. is dit nu (eindelijk) gefixed.

Kortom, de fiets mag (wat mij betreft) voor de dag komen morgen tijdens de Waterland tocht!

Ik hoop niet dat het al te veel regent maar voor het geval dat heb ik vandaag maar even wat regenkleding aangeschaft.

Aangezien ik al 6 jaar alles met de auto doe had ik dat namelijk nog niet... :oops:
Bijlagen
Fongers HTS 1956 01.JPG
Fongers HTS 1956 01.JPG (346.8 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 02.JPG
Fongers HTS 1956 02.JPG (348.29 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 03.JPG
Fongers HTS 1956 03.JPG (384.82 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 04.JPG
Fongers HTS 1956 04.JPG (420.86 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 05.JPG
Fongers HTS 1956 05.JPG (394.17 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 06.JPG
Fongers HTS 1956 06.JPG (265.22 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 07.JPG
Fongers HTS 1956 07.JPG (319.59 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 08.JPG
Fongers HTS 1956 08.JPG (355.36 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 09.JPG
Fongers HTS 1956 09.JPG (241.68 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 10.JPG
Fongers HTS 1956 10.JPG (271.55 KiB) 2655 keer bekeken
Fongers HTS 1956 11.JPG
Fongers HTS 1956 11.JPG (282.33 KiB) 2655 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Plaats reactie