Hallo Fonzie,
Ik heb toevallig gister een oude bakbrommer gekocht van het merk simson.
Het is een in elkaar geprutst samenstel van een simson schwalbe en een lely bakbrommer.
Dit onderstel van de lely (bakfietsen, bakbromfietsen en brommers voor invalidevervoer e.d.) is aan de voorzijde (bakzijde) gelijk aan die van jouw.
Jij hebt waarschijnlijk de fietsuitvoering en ik de brommeruitvoering.
Ben zelf ook op zoek naar een framenummer zodat ik er weer een kenteken op kan krijgen.
Op een andere site van bakbrommers.nl heb ik ook begrepen dat het nummer onder op de zadellug staat. Deze ontbreekt bij mij omdat er een buddyseat op was gemaakt en de zadelpen in de weg zat.
Misschien dat er toch nog ergens anders iets staat, ben benieuwd of jij nog meer nummers vind.
Groeten Sijtze
merk van frame en bouwjaar
Re: merk van frame en bouwjaar
hallo beste mensen,
eindelijk is het zover, afgelopen zaterdag de laatste werkzaamheden verricht aan mijn ouwe bakfiets. Hij is klaar. Helemaal origineel is ie niet maar ik vind ‘m mooi zo. Hij heeft de uitstraling die er bij hoort. Na hier en daar nog wat naslagwerk te hebben gedaan en vergelijkingen met andere verzamelaars is het bouwjaar vrijwel zeker 1938, over het merk zijn de meningen verdeeld. Batavus en Lely word het meest genoemd en ik heb een man ontmoet op een rommelmarkt die ervan overtuigd is dat het een Germaan is. Ik weet het niet meer. Ik heb er zo’n 98 uur in zitten, maar wel met veel plezier aan gewerkt. Ik ben blij dat ik er nu weer de straat mee op kan. zie de foto’s.
mvg Fons
eindelijk is het zover, afgelopen zaterdag de laatste werkzaamheden verricht aan mijn ouwe bakfiets. Hij is klaar. Helemaal origineel is ie niet maar ik vind ‘m mooi zo. Hij heeft de uitstraling die er bij hoort. Na hier en daar nog wat naslagwerk te hebben gedaan en vergelijkingen met andere verzamelaars is het bouwjaar vrijwel zeker 1938, over het merk zijn de meningen verdeeld. Batavus en Lely word het meest genoemd en ik heb een man ontmoet op een rommelmarkt die ervan overtuigd is dat het een Germaan is. Ik weet het niet meer. Ik heb er zo’n 98 uur in zitten, maar wel met veel plezier aan gewerkt. Ik ben blij dat ik er nu weer de straat mee op kan. zie de foto’s.
mvg Fons
- Bijlagen
-
- Kopie van 22..3-5-14 (11).JPG (186.82 KiB) 2238 keer bekeken
-
- 2014-05-03 13.34.55.jpg (221.61 KiB) 2238 keer bekeken
-
Re: merk van frame en bouwjaar
Ziet er ongelooflijk goed uit Fonzie!
Mooie bak en zo te zien geen roest of kapotte lagers meer.
Mooi en goed dat er weer een gered is.
Maarten
Mooie bak en zo te zien geen roest of kapotte lagers meer.
Mooi en goed dat er weer een gered is.
Maarten