Veren zelf maken.

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Maarten Waarlé

Re: Veren zelf maken.

Bericht door Maarten Waarlé »

Hans, dat ziet er super goed uit!

En goed ook dat er een echt oog aan zit dat is toch fraaier dan zo`n aangesoldeerd oog nu ik het zo zie.

Blijkbaar is de harding wat hardnekkiger ten aanzien van het stoken. Goed om te horen. En Theo zal de 80 kilo niet overschrijden lijkt me dus er door zakken zit er niet bij.
Ik heb nog een stuk liggen dus dan kan het zonder veel gedoe (harden) toegepast worden. Goed nieuws

Groeten,
Maarten
Hans van de Stouwe

Bericht door Hans van de Stouwe »

Maarten,
Als het mogelijk is om de juiste benaming van het staal te achterhalen zullen er meer kunnen profiteren hiervan.
Theo zit in Bulgarije weet nog niet dat de veer zover is.
Maar zijn dank zal zeker groot zijn.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Hans,
ik kan het zeker eens navragen maar weet nu al dat de toepassing van verenstaal bij ons bedrijf zit in een oud ontwerp rolstoel waar we nagenoeg niets meer van hebben.
De leverancier en specificaties van dat verenstaal zou ook wel eens verloren gegaan kunnen zijn al denk ik anderzijds dat dit geen erg afwijkend of bijzonder materiaal kan zijn geweest.

Ik kom er op terug als ik meer weet.

En , ja leuk voor Theo. In deze fiets zit werk en medewerking van jouw, Martin, Theo zelf ,Gert-Jan meen ik en van mij zelf.
Een echte co-productie van Nederlandse liefhebbers. Zo moet het!

Groeten,
Maarten
Hans van de Stouwe

Bericht door Hans van de Stouwe »

Theo heeft met de veer gereden en het model blijft er goed in.
Ben zelf nog bezig geweest met warm stoken. het wordt snel te heet en dus bros. De beste resultaten krijg ik door de veer te vormen en zo te gebruiken. Zolang je niets warm maakt veranderd er de struktuur niets maar de werking die er is blijft.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Plaats reactie