Graag jullie advies over de kreukels in het doek van mijn Fongers jasbeschermer.
Ongeveer twee jaar geleden heb ik een NOS jasbeschermer, met binnenspatbord, op mijn Fongers geplaatst. Er zaten toen al kreukels of vouwen aan de linkerkant, waarschijnlijk door een jarenlange verkeerde opslag.Ik hoopte toen dat ze er vanzelf zouden uitzakken maar niets is minder waar
Nu is het probleem dat de jasbeschermer omhoog kruipt en soms tussen de spaken gaat aanlopen. Met het klemmetje op de staande achtervork kan ik hem niet strak spannen. Wat heb ik gedaan? Ik heb er al een tijd een gewicht (Gazelle kettingblad met cranck, haha)aan hangen met behulp van vier knijpers. een zwaarder gewicht gaat niet want dat houden de knijpers niet. (zie foto) Ook heb ik hem warm gemaakt met een haardroger. Hij wordt wel zacht dan maar het gewicht kan de kreukels er niet uittrekken. Ik moet hem vrij hard naar beneden trekken om hem glad te krijgen. Ik demonteer de jasbeschermer liever niet want dan moet het achterwiel er uit en de kettingkast is ook "teer"
Heeft iemand nog een tip voor me? Op de foto zijn de kreukels bij de staande achtervork niet goed te zien.
Bij voorbaat dank, Peter