Even voorstellen, ik ben doortrapper(Leo) en vind de dingen uit de oude tijd wel leuk, zo heb en rijd ik regelmatig in mijn Fiat500 bjr. 1969
ben ik mijn oude liefde aan het restaureren een zündapp 50cc (motor)
en heb ik nog een Vespa 125cc bjr. 1959 en nu dus een Juncker transportfiets.
Van deze fiets weet ik nog niet veel alleen dat er een nummer staat net onder de zadelpen nl. 7114 F verder zit er een knopje aan de draagarm voor de achteras ik denk voor het licht zo'n zelfde knopje zit er ook een onder aan het balhoofd net boven de voorvork.
Of de maat van de wielen zo hoort te zijn 26 inch. dat weet ik niet het achterwiel is van het merk velamos, in de voorwielas staat in een cirkeltje BH met No 1 transport erachter en daar onder staat made in England.
In de achteras staat een motief wat de kenners of experts wel zullen kunnen ontcijferen.
Dit is alles wat ik er tot nu toe over kan vertellen ik zal ook nog proberen foto's toe te voegen.
Ik hoop dat de informatie voldoende is voor de mensen op het forum als er iemand nog wat aan toe te voegen heeft of er nog meer over kan vertellen Bv. Bjr. zou leuk zijn.
ook even voorstellen
-
ook even voorstellen
- Bijlagen
-
- IMG_20140602_090032 [50%].jpg (318.56 KiB) 3087 keer bekeken
-
- IMG_20140602_084109 [50%].jpg (194.22 KiB) 3087 keer bekeken
-
- IMG_20140602_082401 [50%].jpg (268.71 KiB) 3087 keer bekeken
-
- IMG_20140530_154048 [50%].jpg (355.12 KiB) 3087 keer bekeken
-
- IMG_20140525_185300 [50%].jpg (360.18 KiB) 3087 keer bekeken
- HJvMontfort
Re: ook even voorstellen
De dopjes die uit het frame komen zijn inderdaad voor de verlichting, (wist niet dat ze dat ook op transportfietsen deden)
De beeltenis op de achternaaf is het merkje van Fichtel & Sachs, het is een adelaar. Daaronder staat Torpedo dat is de naam van het type naaf. Aan beide zijde staat boven Torpedo soms een nummer en een letter. Ook op onderdelen in de naaf staan merktekens waaraan deze te dateren is. Dus als u het aandurft kan u met poetsen en demontage veel zien. Mijn Tranportfiets was makkelijk te herkennen aan de naaf.
Al moet ik zeggen als er Velamos ergens op staat kan het nog wel eens zijn dat het binnenwerk vervangen is.
Op rijwiel.net en www.bakfiets.nl en op www.transportfiets.net kan je nog meer informatie vinden over dateren en natuurlijk over transportfietsen!
Alvast heel veel plezier met de transportfiets, leuk ding!
De beeltenis op de achternaaf is het merkje van Fichtel & Sachs, het is een adelaar. Daaronder staat Torpedo dat is de naam van het type naaf. Aan beide zijde staat boven Torpedo soms een nummer en een letter. Ook op onderdelen in de naaf staan merktekens waaraan deze te dateren is. Dus als u het aandurft kan u met poetsen en demontage veel zien. Mijn Tranportfiets was makkelijk te herkennen aan de naaf.
Al moet ik zeggen als er Velamos ergens op staat kan het nog wel eens zijn dat het binnenwerk vervangen is.
Op rijwiel.net en www.bakfiets.nl en op www.transportfiets.net kan je nog meer informatie vinden over dateren en natuurlijk over transportfietsen!
Alvast heel veel plezier met de transportfiets, leuk ding!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
-
Hallo hjwspan, bedankt voor je reactie ik zal het nog proberen om de naaf zuiverder te krijgen, maar ik ben momenteel druk bezig om de caravan weer op orde te krijgen omdat we as. vrijdag op vakantie willen gaan, anders wordt het over een week of drie dat ik er op terugkom.
Kun je me misschien nog wel zeggen of de wielen er in thuishoren ze zijn 26 inch. ik heb wel eens eerder transportfietsen gezien waar kleinere wielen in zaten de trapper in onderste stand zit ongeveer 13 cm van de weg.
groeten Leo
Kun je me misschien nog wel zeggen of de wielen er in thuishoren ze zijn 26 inch. ik heb wel eens eerder transportfietsen gezien waar kleinere wielen in zaten de trapper in onderste stand zit ongeveer 13 cm van de weg.
groeten Leo
hoi doortrapper,
leuk project, maar de wielen zijn duidelijk te klein voor het frame. Er waren 26 inch transportfietsen, maar dit is een fiets waar 28 inch wielen in horen. Met het voorscherm hebben ze ook iets vreemds gedaan.
succes en fijne vakantie alvast!
Maarten
leuk project, maar de wielen zijn duidelijk te klein voor het frame. Er waren 26 inch transportfietsen, maar dit is een fiets waar 28 inch wielen in horen. Met het voorscherm hebben ze ook iets vreemds gedaan.
succes en fijne vakantie alvast!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Door drukte en allerlei andere bezigheden afgelopen week pas naar onze lokale fietschirurg geweest en inderdaad het binnenwerk bleek dus vervangen door een velamos exemplaar.
Hij had geen grotere wielen voor mij ook geen oudere waar ik
ook al tevreden mee was geweest dus als iemand anders een paar niet zo'n denderend uitziende 28 inch wielen voor een acceptabel prijsje heeft houd ik me aanbevolen.
Vandaag heb ik nog wel een paar oude dynamo's op de vlooienmarkt gevonden een niet zo'n oude en twee wel denk ik
oudere ik zal er de foto's bij doen daar wordt toch altijd naar gevraagd, de dynamo met het draaiknopje daar was nog een
nummer in de bevestigingsbeugel ingeslagen die heb ik er ook maar bij gedaan.
weet iemand welk binnenwerk er het beste in mijn achternaaf zou kunnen passen want met dit binnenwerk loopt het niet fijn.
alvast bedankt.
groeten Leo
Hij had geen grotere wielen voor mij ook geen oudere waar ik
ook al tevreden mee was geweest dus als iemand anders een paar niet zo'n denderend uitziende 28 inch wielen voor een acceptabel prijsje heeft houd ik me aanbevolen.
Vandaag heb ik nog wel een paar oude dynamo's op de vlooienmarkt gevonden een niet zo'n oude en twee wel denk ik
oudere ik zal er de foto's bij doen daar wordt toch altijd naar gevraagd, de dynamo met het draaiknopje daar was nog een
nummer in de bevestigingsbeugel ingeslagen die heb ik er ook maar bij gedaan.
weet iemand welk binnenwerk er het beste in mijn achternaaf zou kunnen passen want met dit binnenwerk loopt het niet fijn.
alvast bedankt.
groeten Leo
- Bijlagen
-
- IMG_20140824_113940 [50%].jpg (290.56 KiB) 2905 keer bekeken
-
- IMG_20140824_113919 [50%].jpg (348.08 KiB) 2905 keer bekeken
-
- IMG_20140824_113903 [50%].jpg (289.94 KiB) 2905 keer bekeken
-
- IMG_20140824_113742 [50%].jpg (309.58 KiB) 2905 keer bekeken
-