Brooks zadeltas

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
remurk

Brooks zadeltas

Bericht door remurk »

Persoonlijk ben ik erg tevreden over de "looks" van Mijn Raleigh Sports 1960, maar ik begrijp de positie van de Brooks zadeltas eigenlijk niet. Als ik het onderste riempje van de tas om de zadelpen vastmaak hang de tas zo schuin, dat de inhoud er bijna uit zou rollen, indien de klep niet afgesloten zou zijn; is dat de bedoeling? Als ik het riempje losmaak, bungelt de tas tijdens het fietsen; wederom: is dat de bedoeling? Als ik folders van Raleigh's uit de sixties bekijk, dan zie ik meestal zadeltassen, waarvan de bodem zich in horizontale toestand bevindt. Wat doe ik fout? groet, Rutger
Bijlagen
P1010857 - kopie.JPG
P1010857 - kopie.JPG (18.85 KiB) 4037 keer bekeken
Lidnr13

Re: Brooks zadeltas

Bericht door Lidnr13 »

Misschien vind je hieronder een oplossing:
http://www.carradice.co.uk/index.php?pa ... gory_id=51

Groeten van
Henk
remurk

Bericht door remurk »

Bedankt voor de tip, Henk. Carradice zadeltassen zijn prachtig en het is heel mooi dat ze er ook een "bag support" bij kunnen leveren. Maar het is toch merkwaardig dat Brooks die niet heeft. Waarom hebben die Brooks tassen eigenlijk niet een betere vorm, namelijk eentje die past in de holte die gevormd wordt door onderkant zadel, langs de zadelpen, langs de staande achtervork, boven het achterspatbord en dan weer omhoog, naar de bevestigingspunten op de zadelveren? Overigens heeft mijn Raleigh Record Ace (dd 1950)een originele (demontabele) Raleigh "bag support" die aan aangesoldeerde nokjes op de staande achtervork is bevestigd. Groeten, Rutger
Bijlagen
P1010628 - kopie.JPG
P1010628 - kopie.JPG (19.16 KiB) 4008 keer bekeken
remurk

Bericht door remurk »

Ik ga maar eens proberen om zelf een passende "bag support" te maken, want het is toch eigenlijk geen gezicht om met zo'n onderuitgetrokken zadeltas rond te rijden. Dus: -> wordt vervolgd. Hierbij nog een prentje van de betreffende fiets.
Groet, Rutger
Bijlagen
P1010859 - kopie.JPG
P1010859 - kopie.JPG (19.36 KiB) 3984 keer bekeken
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Hoi Rutger,

Brooks maakte zelf zadeltasteunen, ik weet alleen niet of ze dat nog steeds doen. Zie foto van tas met drager op mijn Fongers DSL 1956.

groet, Jos
Bijlagen
DSL tasdrager compr..jpg
DSL tasdrager compr..jpg (93.03 KiB) 3978 keer bekeken
remurk

Bericht door remurk »

Bedankt Jos, wat een beauty (zowel de drager als de fiets!). Groet, Rutger
Plaats reactie