PEUGEOT BLOKKETTING begin 1900
-
PEUGEOT BLOKKETTING begin 1900
Hierbij de Foto,s van de Peugeot van begin 1900 in originele staat,niet schoongemaakt , zo uit de schuur,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
- Bijlagen
-
- peugeot fiets begin 1900
- IMG_0257.jpeg (137.22 KiB) 8406 keer bekeken
-
- balhoofdplaatje
- IMG_0246 17-41-16.jpeg (53.43 KiB) 8406 keer bekeken
-
- lelijke reparatie zitbuis
- IMG_0256 17-40-56.jpeg (98.03 KiB) 8406 keer bekeken
-
- houten handvat
- IMG_0249 17-40-53.jpeg (39.38 KiB) 8406 keer bekeken
-
- achtertandwiel met blokketting
- IMG_0255 17-41-01.jpeg (86.76 KiB) 8406 keer bekeken
-
- zadel met jugendstill motief
- IMG_0250 17-41-12.jpeg (79.64 KiB) 8406 keer bekeken
-
- voortandwiel
- IMG_0254 17-41-09.jpeg (97.05 KiB) 8406 keer bekeken
Re: PEUGEOT BLOKKETTING begin 1900
mooi! Is echt wat van te maken.
De reparatie vind ik grappig.
Is het een naadloze buis of is hij eromheen gevouwen?
De reparatie vind ik grappig.
Is het een naadloze buis of is hij eromheen gevouwen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
Mooie project, De benaming van de ketting is dubbele Rolketting 1"steek. Blokketting: bestaat 2 schalmen en het blokje vult de ruimte tussen de tanden.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
-
Hallo Maarten,
is een naadloze buis, dus voorzichtig loshalen en dan iets kleiner diameter van de originele buis plaatsen , dichtlassen en afwerken , maar voorlopig laat ik de fiets zo,
groetjes Hans
is een naadloze buis, dus voorzichtig loshalen en dan iets kleiner diameter van de originele buis plaatsen , dichtlassen en afwerken , maar voorlopig laat ik de fiets zo,
groetjes Hans
-
Hallo Hans,
bedankt voor het benoemen van de ketting, zo leer ik ook weer wat bij,
Groetjes Hans
bedankt voor het benoemen van de ketting, zo leer ik ook weer wat bij,
Groetjes Hans
Ja ik zou het maar even zo laten. Vrij uniek wel, dat mensen dat doorgeknikte frame open hebben gezaagd om er een buis tussen te plaatsen.9Bicy6clet!!3 schreef:Hallo Maarten,
groetjes Hans
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Inderdaad veel voor te zeggen. Het is een typisch stuk geschiedenis van die fiets en ik vind het ook zeker niet misstaan. Bovendien weet je soms niet wat je je op de hals haalt met zo'n hersteloperatie. En wat een leuk zadel! Het vraagt nog wel om een gereedschapstasje.
DCR gaat nooit verloren....
-
Hallo Wim,
ik heb ook ook veel gereedschaptasjes , frame tasjes, lampen etc, dus de fiets komt tzt uitgerust met alle benodigdheden wel weer op dit forum,
Groetjes Hans
ik heb ook ook veel gereedschaptasjes , frame tasjes, lampen etc, dus de fiets komt tzt uitgerust met alle benodigdheden wel weer op dit forum,
Groetjes Hans
Laatst gewijzigd door 9Bicy6clet!!3 op 29 nov 2014, 17.02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn de 'poten' van de bagagedrager nu echt rechtstreeks aan de staande achtervork geschroefd?
Lijkt me echt een gevalletje fietsmishandeling pur sang...
Overigens is het zadel inderdaad erg fraai bewerkt. Zou graag nog eens zo'n bewerkt zadel aan de verzameling willen toevoegen.
Lijkt me echt een gevalletje fietsmishandeling pur sang...

Overigens is het zadel inderdaad erg fraai bewerkt. Zou graag nog eens zo'n bewerkt zadel aan de verzameling willen toevoegen.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
-
Hallo Jasper,
inderdaad zijn de poten rechtstreeks op de staande achtervork geschroefd,deze fiets komt uit een gedeelte van Frankrijk waar ze echt tot op de draad versleten werden gebruikt dus zo lang het rijdt is het ,,GOED,,,
het zadel is mijn 2e , ik heb nog een Peugeot Fiets uit begin 1900 waar ook zo,n zadel opzit, ik zal daar ook foto,s van plaatsen,
Groetjes Hans
inderdaad zijn de poten rechtstreeks op de staande achtervork geschroefd,deze fiets komt uit een gedeelte van Frankrijk waar ze echt tot op de draad versleten werden gebruikt dus zo lang het rijdt is het ,,GOED,,,
het zadel is mijn 2e , ik heb nog een Peugeot Fiets uit begin 1900 waar ook zo,n zadel opzit, ik zal daar ook foto,s van plaatsen,
Groetjes Hans