Simplex transport

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
cowboy don

Re: Simplex transport

Bericht door cowboy don »

Hallo,

Heb toch nog een foto van het framenummer kunnen maken die redelijk leesbaar is.
2015-01-04 20.37.02.jpg
2015-01-04 20.37.02.jpg (400.98 KiB) 4312 keer bekeken
Groet,

Don.
Mijn sport is transport.
cowboy don

Hallo,

Eergisteren met de simplex op pad. En terwijl ik over een verkeersdrempel ga, knapt er iets achter me.
Dus eergisteravond nog helemaal gedemonteerd. Blijkt dat beide mannetjes van de achtervork en brug geknapt zijn :shock: .
En dat de spatborden niet tegen het zout konden omdat er ook geen grondverf meer onder zit en maar een hele dunne laag lak.
Dus heb besloten om hem compleet te restaureren.
Ik heb hem nu ligt opgeschuurd en met een roestborstel gedaan maar bijna alles bladderd er af. Nu wil ik hem eigenlijk twee lagen zwarte verf doen met de kwast en dan met de spuitbus een blanke lak laag erover heen brengen maar kan dat?
Zodat ie er niet zo nieuw uit komt te zien. Want ik gebruik hem wel heel veel dus hij moet wel een beetje tegen weer en wind kunnen.
daarbij ontdekte ik dat de voorvork ook dicht is aan de onderkant van de balhoofdbuis.
En de achterbrug is ook aardig roestig. Niks is doorgeroest gelukkig maar als ik er niks aan doe zal het niet meer lang duren of hij kan als tuindeco gaan dienen, en dat is niet de bedoeling van een transportfiets.
Als iemand een betere manier heeft die niet in de honderden euro loopt hoor ik het graag of als mijn plan goed is?
de fiets heeft me ondertussen al bijna 450 euro gekost.

groet,

Don.
Mijn sport is transport.
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Wat onaangenaam Don,

Zelf zou ik de fiets in de Menie zetten of in een andere stevige grondlaag alvorens er aflak over heen aan te brengen. Hoop dat het weer een mooie fiets gaat worden!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
cowboy don

Hallo,

even een update over de simplex.

Heb uiteindelijk toch besloten om alleen de binnenkant van de spatborden aan te pakken en de staande achtervork.
gewoon met de kwast zwart geverfd twee keer en toen blanke lak er op, nog een keer geschuur aangezien het wat ging schrimpen of zoiets, weer een laag blanke lak en het lijkt als of de fiets nooit is geverfd, wat wel zo mooi is, en zo blijven de transfers ook bewaard.
even een leuk plaatje erbij samen met mijn nieuwe fiets, +/- 70 jaar verschil.
bijzonder plaatje
bijzonder plaatje
2016-02-27 18.15.28.jpg (289.66 KiB) 3996 keer bekeken
Groet,

Don.
Mijn sport is transport.
Plaats reactie