Originele houten of kurken handvatten had ik niet voor handen op 25 mm. (zie ze maar te vinden) Ik heb gekozen voor dikke soepele 22.5 handvatten die lijken op de dikke handvatten die vroeger op transportfietsen zaten. Een redelijk alternatief tot ik een keer mooie NOS handvatten vind op een beursje ofzo.
Verder maar even een ander voorwiel gestoken. Ik had een gebroken as in het voorwiel, wat wil je het wiel was al 100 jaar oud. Toen heb ik het wiel van de Franse fiets erin gezet die ik ooit van Maarten Waarlé heb gehad. Echter de spaken van die velg waren zo dun en ook een beetje slap dat ik daar niet mee durfde te gaan tandemmen. Dan maar een nieuw asje gehaald bij Co van Beek die zijn winkel heeft op de Springweg in Utrecht. Daar kun je nog echt allerlei onderdelen los kopen. Heerlijk zo'n snoepwinkel voor (sport)fietsers.
Wat bleek? Ze hadden een passend asje liggen. Het zit al in de naaf en het draait splinternieuw. Nu nog even de 4 handvatten monteren dan kan de proefrit vanmiddag beginnen.
Groeten en tot zondag allemaal