Onlangs uit nood (kapotte fiets) bij de lokale sociale werkplaats langs geweest en thuis gekomen met een hele mooie jaren 50 of 60 raleigh maar kon de zielige verwaarloosde omafiets die ze hadden staan voor bijna niks niet achterlaten.

Flink wat spaken gebroken. Geen biezen of logo's meer zichtbaar (overgelakt? lang geleden misschien) maar voor de rest fietst en remt hij nog prima. Framenummer 645181 zou volgens een lijst die ik vond op 1939/40 duiden en gezien mijn nummer laat in de lijst valt gok ik op 1940.

Ook zie ik nog een nummer verder op de framebuis staan onder het zadel 9722 nd 50. Iemand enig idee?

Ik vermoed dat de koplamp, dynamo en eventueel zadel niet origineel zijn maar misschien zien jullie nog meer zaken die er niet ophoren.. Trouwens ook geen idee welk type Gazelle dit is, misschien is er ook foldermateriaal beschikbaar uit die tijd?

Dat mis ik ook nog een achterlicht (koets?), jasbeschermers (van die touwtjes?), het balhoofdplaatje (welk type?)... Kortom vragen genoeg.
Plan is om de fiets te laten zoals hij is in de min of meer originele lak en patina. Graag zou ik wel de niet originele en missende delen op termijn vervangen dus vandaar al mijn vragen.. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Ik kan je van een willekeurig oud puchje waarschijnlijk een hoop vertellen maar van oude fietsen heb ik weinig verstand.