Zoals de titel al misschien doet vermoeden, ben ik op zoek naar banden met de maat 40-571.
De volledige maten die op de band staan zijn: 40-571 ( 26 x 1⅝ x 1½ ) 650 x 38 / 40 C
Blijkbaar zijn dit volgens de bandenmaattabel “ Duitse Tour / Stadsfiets " banden en zo te zien nergens meer te verkrijgen.
Vermits hier op dit forum echter heel wat kenners rondlopen, is mijn vraag dus : weet iemand of deze banden nog gemaakt worden en waar zijn ze dan nog verkrijgbaar ?
In de tabel staat nog één band met 54-571 , maar dat lijkt me nogal veel dikker te zijn. Ook die is trouwens blijkbaar niet te verkrijgen...

Deze banden liggen op m' n “ The Gold Lion "- tandem (http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=1052) en die ben ik momenteel wat in orde aan het brengen, zodat m' n vrouwtje en ikzelf op 11 mei mee kunnen fietsen op de Anti-tankgracht tour van Ed en Paul.
Als de banden echter helemaal niet meer te verkrijgen zijn, zal ik mettertijd wel verplicht zijn om andere velgen te steken. Zou zonde zijn natuurlijk.
Momenteel houden de banden nog goed, maar ze zijn wel stilaan aan vervanging toe.
Als iemand meer weet, hoor ik het uiteraard graag.
Peter