Triumph Gloria?
Re: Triumph Gloria?
check. Nee hoor. Je moet misschien even je cookies wissen ofzo.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ik verwijder de cookies dan staat de tijd goed. Log ik in onder mijn naam dan verspringt de tijd weer. Raar hoor!
Michiel
Michiel

dat krijg je met die mensen die een beetje in het verleden leven 

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
staat de tijd bij jou dan op ...

-
Nog een paar overbelichte foto's van de Triumph Gloria 1910.
De Lamp is bij mijn weten uit ongeveer 1910 maar mist zijn ophangbeugels. Ik vond er een met beugels op Ebay maar kan die niet meer terugvinden.
De Lamp is bij mijn weten uit ongeveer 1910 maar mist zijn ophangbeugels. Ik vond er een met beugels op Ebay maar kan die niet meer terugvinden.
- Bijlagen
-
- IMG_0981.JPG (287.01 KiB) 5967 keer bekeken
-
- IMG_0980.JPG (341.95 KiB) 5967 keer bekeken
-
- IMG_0976.JPG (182.84 KiB) 5967 keer bekeken
-
- IMG_0975.JPG (165.39 KiB) 5967 keer bekeken
-
Als er iemand is die nog zo'n verend mechaniekje heeft dat je in een lamp kan schuiven in zo'n gleufje waar ie nou mee aan de lamphaak hangt. Ik neem die graag over. Alle carbit (Europa) en Olielampen hadden die verende mechanieken en dus ook deze lamp
De staat van de fiets is nu goed afgezien van de kleur. Daarover wil ik wel eens van gedachten wisselen met wat mensen. Voor een Safety vind ik deze staat prima maar voor zo'n Engelse fiets verdient toch een verzorgd uiterlijk! Of niet?
Dus nikkel en verf...
Groeten,
Michiel
De staat van de fiets is nu goed afgezien van de kleur. Daarover wil ik wel eens van gedachten wisselen met wat mensen. Voor een Safety vind ik deze staat prima maar voor zo'n Engelse fiets verdient toch een verzorgd uiterlijk! Of niet?
Dus nikkel en verf...
Groeten,
Michiel

Michiel, ik vind de fiets schitterend zo!
Natuurlijk kun je een vernikkelsetje kopen, gaan rommelen met zwarte verf en heel veel polijsten, maar of het daar beter van wordt?
Ik zou zeggen: trek dat frame recht en gewoon lekker fietsen en showen met die gave fiets. 1910 man! Dat is de oertijd! Lekker roestig is prima.
De lamp is ook leuk.
Natuurlijk kun je een vernikkelsetje kopen, gaan rommelen met zwarte verf en heel veel polijsten, maar of het daar beter van wordt?
Ik zou zeggen: trek dat frame recht en gewoon lekker fietsen en showen met die gave fiets. 1910 man! Dat is de oertijd! Lekker roestig is prima.
De lamp is ook leuk.
Het is wel een dilemma vind ik. Alles wat origineel is is het bewaren en conserveren waard, dat zeker. Maar in hoeverre is 100% roest origineel? Helemaal niet natuurlijk. Dan zet je zo'n zwarte lamp in gave staat erop, en meteen klopt het totaalplaatje niet meer. Had bij wijze van spreken een 100% roestige lamp moeten zijn, alsof hij er altijd al op zat en meegeroest is. Ik zou in dit geval voor "weer helemaal zwart maken en oud doen lijken" kiezen. (En omdat mij dat niet met de nodige zorg zou lukken zou ik zo'n fiets eigenlijk helemaal niet aanpakken, maar dat is een ander verhaal.
) Ik benijd Michiel in ieder geval niet. Tenzij hij alle schroom overboord gooit en een roze spuitbus koopt
Groeten,
fietser

Groeten,
fietser
-
Hahaha,
Als iedereen het er mee eens is wordt de fiets roze. Ja mooi is die lamp. Veel te mooi voor de fiets eigenlijk. Leuk die verschillende meningen. Maar je weet hoe dat werkt bij mij Fietser. Als ik de kolder in mijn kop krijg (wanneer eigenlijk niet) pak ik dit project aan en dan ziet ie er over een paar maanden anders uit.
Maar ik twijfel nog dus voorlopig blijft de fiets zo. De spaken doe ik anders kan ik niet rijden maar voor de rest... Ik zoek nog naar een roestige lamp maar die dingen zijn allemaal van messing dus roesten...
Dus voorlopig blijven de spuitbussen met zwarte lak (jawel ik heb ze al) in de kast. Maar best een kans dat ie van de zomer staat te glimmen!
(Gerrit K) een goeie tip van George. Ik zal volgende week eens contact op nemen met hem. En ja het nikkelbad is al ergens onderweg maar door alle drukte kom ik er maar niet toe om het spul op te halen. Sorry Jan neem snel contact met je op voor een afspraak. Nu eerst de vaatwasser vervangen en de auto repareren.
Groeten,
Michiel
Als iedereen het er mee eens is wordt de fiets roze. Ja mooi is die lamp. Veel te mooi voor de fiets eigenlijk. Leuk die verschillende meningen. Maar je weet hoe dat werkt bij mij Fietser. Als ik de kolder in mijn kop krijg (wanneer eigenlijk niet) pak ik dit project aan en dan ziet ie er over een paar maanden anders uit.
Maar ik twijfel nog dus voorlopig blijft de fiets zo. De spaken doe ik anders kan ik niet rijden maar voor de rest... Ik zoek nog naar een roestige lamp maar die dingen zijn allemaal van messing dus roesten...
Dus voorlopig blijven de spuitbussen met zwarte lak (jawel ik heb ze al) in de kast. Maar best een kans dat ie van de zomer staat te glimmen!
(Gerrit K) een goeie tip van George. Ik zal volgende week eens contact op nemen met hem. En ja het nikkelbad is al ergens onderweg maar door alle drukte kom ik er maar niet toe om het spul op te halen. Sorry Jan neem snel contact met je op voor een afspraak. Nu eerst de vaatwasser vervangen en de auto repareren.
Groeten,
Michiel

Erg mooi rijwiel met mooi patina - deze lamp is TE mooi bij deze look- het zou fraaier zijn als je er een ,,geleefd ,, exemplaar bij zocht