Beste clubgenoten,
Ik heb deze dynamo net gekocht, nieuw in originele doos.
Heeft iemand een idee hoe oud deze dynamo is?
Staat nummer in 1677095
Hoor graag jullie reacties
Nordlight dynamo
-
Nordlight dynamo
- Bijlagen
-
- image.jpg (171.35 KiB) 3084 keer bekeken
-
- image.jpg (166.37 KiB) 3084 keer bekeken
Re: Nordlight dynamo
dazelfde type staat op mijn Gazelle Sport uit 1939. flink oud dus, en al helemaal voor een NOS.
Kijk ook eens in het Gazelle documentatie archief hier op het forum.
Daar heb ik destijds een onderdelen catalogus uit 1939 geplaatst in de Gazelle map. Als het goed is zou hij daar ook moeten terug te vinden zijn.
Kijk ook eens in het Gazelle documentatie archief hier op het forum.
Daar heb ik destijds een onderdelen catalogus uit 1939 geplaatst in de Gazelle map. Als het goed is zou hij daar ook moeten terug te vinden zijn.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
-
Re: Nordlight dynamo
Behalve op de fraaie gazelle van Asterduc zit deze dynamo ook op mijn Gazelle 7 uit 1931. De dynamo is behoorlijk lang gemaakt.
Het dynamo nummer op m`n Gazelle is 421048 Een veel kleiner getal dus maar of deze dynamo er in 1931 op is gezet is onduidelijk. Kan ook best later zijn.
Voor een goede datering zouden er een aantal fietsen met dergelijke dynamo`s moeten worden genoteerd en vergeleken met het jaartal van de fiets.
Ik heb ook een advertentie gevonden uit 1930 waar de dynamo wordt aangeprezen.
Er was ook een zelfde model wat door Empo werd verkocht en ook die naam had staan op het huis.
In het blad van bovengenoemde advertentie stond ook een advertentie van Empo met de zelfde lampen en dynamo`s.
groeten,
Maarten
Het dynamo nummer op m`n Gazelle is 421048 Een veel kleiner getal dus maar of deze dynamo er in 1931 op is gezet is onduidelijk. Kan ook best later zijn.
Voor een goede datering zouden er een aantal fietsen met dergelijke dynamo`s moeten worden genoteerd en vergeleken met het jaartal van de fiets.
Ik heb ook een advertentie gevonden uit 1930 waar de dynamo wordt aangeprezen.
Er was ook een zelfde model wat door Empo werd verkocht en ook die naam had staan op het huis.
In het blad van bovengenoemde advertentie stond ook een advertentie van Empo met de zelfde lampen en dynamo`s.
groeten,
Maarten