Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezocht

Plaats reactie
Gerben Jan Sytsema
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 feb 2016, 11.33

Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezocht

Bericht door Gerben Jan Sytsema »

Beste mensen,
Mijn oude trouwe Lepper Primuszadel wil ik dolgraag monteren op mijn onlangs aangeschafte oude Gazelle jaren50 maar de zadelstrop is versleten. Het blijkt dat ik een zadel heb van voor 1993 heb. In de brug zitten kleine uitsparingen waar de getande plaatjes in moeten vallen. De in de gewone handel verkrijgbare strop past net niet. Wie o wie kan mij helpen aan een passende strop of de getande plaatjes? De gezochte plaatjes hebben de buitenmaten: afstand over de 2 zijden zonder rand 29 mm; afstand over de 2 zijden met omgezette rand 31 mm; breedte van de omgezette rand 5 mm.
Met vriendelijke groet,
Gerben Jan Sytsema
Hekkerfietsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2015, 18.43

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezoc

Bericht door Hekkerfietsen »

Is het mogelijk een foto van het onderdeel te plaatsen. Ik heb kist vol zadeldelen en complete zadelstroppen dus dat zoekt wat makkelijker
Gerben Jan Sytsema
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 feb 2016, 11.33

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezoc

Bericht door Gerben Jan Sytsema »

Beste Fiets2000,
Bedankt voor je bericht. Fijn dat je zadelstroppen hebt en wilt zoeken. Ik ga de foto proberen te maken en plaatsen.
GJS
Gerben Jan Sytsema
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 feb 2016, 11.33

FOTO Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezo

Bericht door Gerben Jan Sytsema »

Beste mensen,
Op verzoek en ter verduidelijking hierbij een foto van de gezochte zadelstrop(onderdelen)en de zadelbrug waar ze in passen.
Bijlagen
IMG_0053.JPG
IMG_0053.JPG (272.1 KiB) 5203 keer bekeken
Hekkerfietsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2015, 18.43

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezoc

Bericht door Hekkerfietsen »

Duidelijk Gerben, ik ga dinsdag de bak voor je uitpluizen!!
Gerben Jan Sytsema
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 feb 2016, 11.33

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezoc

Bericht door Gerben Jan Sytsema »

Beste Fiets 2000 en anderen,
Het vraagstuk heb ik uiteindelijk opgelost door de nieuwe gewoon verkrijgbare en iets te grote "plaatjes" vast te laten lassen met keurige lassen in de uitsparingen van de zadelbrug. Eventueel zijn de lassen weer weg te slijpen. Allemaal bedankt voor de aandacht en medewerking!
Met vriendelijke groet,
Gerben Jan Sytsema
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezocht

Bericht door pddvm1 »

Dag allemaal,

Sinds kort ben ik de zeer tevreden bezitter van een Fongers Toer Elegant uit 1961, gekocht nadat mijn studentenfiets volledig was doorgeroest. De Fongers kwam met een Lepper zadel. Ik heb exact hetzelfde probleem als beschreven in de berichten hierboven. Mijn zadelbrug en zadelstrop zijn identiek aan de foto's hierboven, en de zadelstrop is volledig versleten en daardoor blijft het zadel achterover zakken. De zadelstrop die nu nog online te koop is, is helaas echt een stuk te breed, dus de optie om de (te grote) plaatjes vast te lassen kan alleen als je de zadelbrug flink verbreed (=verbuigt).

Mijn stille hoop is dat er misschien iemand op dit forum nog een passende zadelstrop heeft, die ik tegen betaling zou mogen overnemen...

Met vriendelijke groet,

Pieter
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Lepper Primus zadelstrop(onderdelen) van voor 1993 gezocht

Bericht door pddvm1 »

Het zadel in kwestie:
IMG_0498.jpg
IMG_0483.jpeg
Plaats reactie