Gereedschappen!

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Durabo88

Gereedschappen!

Bericht door Durabo88 »

Het leek me leuk om eens een post aan te maken waar foto's met en vragen over gereedschap geplaatst kunnen worden. Het hoeft geen oud gereedschap te zijn, maar moet wel toepasbaar op oude fietsen zijn. Dus bijv. GEEN Shimano bracketafnemers.
Sportief fietsend!
Maarten Waarlé

Re: Gereedschappen!

Bericht door Maarten Waarlé »

Goed idee,
Het kan een aardige ondersteuning zijn en de meeste van ons
sleutelen ook en hebben van tijd tot tijd dingen die niet los willen of al door een vorige sleutelaar zijn vermoerd waardoor het niet meer los wil.

Ik maak regelmatig zelf gereedschap om dingen los te maken op een verantwoorde wijze.
Ik begrijp dat daarvoor vaak een draaibank nodig is of de mogelijkheid om te solderen en dat lang niet iedereen daar de beschikking over heeft.
Deze echter kan zonder veel extra gereedschap wel in elkaar gezet worden.
Wielrichter van bouwmarkt materiaal
Wielrichter van bouwmarkt materiaal
004.JPG (554.77 KiB) 3409 keer bekeken
Ik heb het samengesteld met strip van een bouwmarkt. Ik meen dat de stikker met barcode er nog op zit.
Onderaan heb ik een strip gelast om het ding in de bankschroef te klemmen maar dat zou een niet-lasser ook met schroeven kunnen oplossen.
Ik ben best tevreden over het ding al heb ik de gaten wel steeds moeten opboren om ook safety wielen te kunnen plaatsen.
Die hebben regelmatig dikkere assen.
Gelukkig is de wielrichter groot genoeg voor 30 inch wielen.
Voor een hoge bi voorwiel heb ik er nog geen. daar gebruik ik de vork van de fiets zelf.

Groeten,
Maarten
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Vandaag weer een partijtje jaren 90 gereedschap erbij.
Bijlagen
IMG-20160418-WA0003.jpeg
IMG-20160418-WA0003.jpeg (119.7 KiB) 3332 keer bekeken
Sportief fietsend!
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Eventueel wil ik wel één van de gereedschappen ruilen tegen een 1 1/8 vorkvlakfrees.
Sportief fietsend!
Plaats reactie