de veensche ster rijwiel

de rode

Re: de veensche ster rijwiel

Bericht door de rode »

beste Fietser ; wat een mooi stukje historie heb je voor me gevonden ! dit wist ik allemaal niet maar wel grappig dat die ,, Haarlemmermeer theorie ,, best wel eens waar kan zijn ; bedankt hiervoor en inderdaad verwacht ik eigenlijk ook niet dat er nog een exemplaar van te vinden zal zijn ivm ouderdom en kleinschalige productie maar de hoop is er wel !
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Nog een tip: als je dit in het lokale krantje plaatst, ik zou het doen in eerste instantie als een artikeltje over de fietsenmaker. Mists je voldoende informatie erover hebt om er iets van te maken natuurlijk. En dan gevolgd door de vraag of iemand nog weet of er nog zo'n fiets ergens bestaat, of mensen nog meer van deze fietsenmaker weten. Wellicht dat er nog het e.a. naar boven komt. Dan is de kans groter dat het gelezen wordt.
de rode

Bericht door de rode »

bedankt voor de tips ; ik zal ook eens proberen of ik erachter kan komen wie er nog familie van zijn en op die manier verder zien te komen
de rode

Bericht door de rode »

zeer recent ben ik aan een afbeelding gekomen van de Veensche ster rijwielen en de desbetreffende fietsenmaker : Lambertus van Rijswijk staat er zelfs bij ; wie helpt mij nog verder bij m,n zoektocht naar zo,n de Veensche ster rijwiel ?
Bijlagen
de veensche ster.JPG
de veensche ster.JPG (406.24 KiB) 4419 keer bekeken
de rode

Bericht door de rode »

weer een stukje verder in m,n zoektocht gekomen vandaag ; ik heb telefonisch contact gehad de zoon van Lamburtus van Rijswijk en deze kon mij vertellen dat de fietsen indertijd bij KLEON Haastrecht vandaan kwamen , zo kwam ik door deze man verder op het spoor van dhr. van Duuren die weer een telg van deze producent was en die kom mij vertellen dat er een drietal merken bij KLEON vandaan kwamen KLEON, AVIGO en PETRO en dat er ook frames gekocht werden bij PON ,[ iemand binnen onze club heeft zelfs een KLEON in z,n bezit en was deze ooit bij deze meneer van Duuren laten zien ,] nu gaat het me echt alleen om een DE VEENSCHE STER ,, rijwiel maar ik wilde deze informatie gewoon even delen
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Leuk die oude foto! Zo te zien werkte Lambertus vanuit huis.
Plaats reactie