Hallo Kenners,
Ik denk dat ik het antwoord heb.
Op de flenzen van mijn voornaaf zijn deze merklijnen ook getrokken.
De visie van Maarten W i.v.m. het snel bepalen van de positie van de spaakgaten zou weleens kunnen kloppen.
Ik denk dat het ook een veiligheid was, om zeker te zijn dat de gaten op de juiste plaats geboord werden.
Het vervaardigen koste waarschijnlijk best veel tijd/moeite, dus uitval konden ze zeker missen.
Ik even zoet geweest, maar denk gevonden te hebben waar het tandwiel en de naaf verbonden zijn.

- P1040501.JPG (149.55 KiB) 8171 keer bekeken
Zou dit de plaats kunnen zijn waar het tandwiel en de naaf verbonden zijn?
Een andere mogelijkheid zie ik niet.
Dat zou betekenen dat de tandwielkant dan uit drie delen bestaat, want de twee pennen houden natuurlijk ook nog iets op zijn plaats.

- P1040505.JPG (188.22 KiB) 8171 keer bekeken
Andere vraag: zouden jullie de verf zo goed als kan van de naaf verwijderen of kan ik het best zo laten?
Groeten,
Bart