peugeot gratis

Plaats reactie
arnoldus

peugeot gratis

Bericht door arnoldus »

peugeot vouwfiets gratis af te halen in Leidschendam.
Nol
Bijlagen
IMG_7697.JPG
IMG_7697.JPG (236.01 KiB) 7214 keer bekeken
marco verbaant

Re: peugeot gratis

Bericht door marco verbaant »

Al weg?
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
arnoldus

Bericht door arnoldus »

Hij is er nog en kan opgehaald worden.

Nol
marco verbaant

Ik heb wel wat met Peugeot. Meestal "doe" ik sport- en racefietsen, maar deze '70-er komt bij mij wel goed terecht. ;) Ophalen in Leidschendam is geen probleem. Graag even een emailadres. Ik weet namelijk niet hoe ik hier PB-tjes kan achterlaten/verzenden.
arnoldus

Bericht door arnoldus »

marco verbaant

:D
maartenB

Bericht door maartenB »

PB versturen kan alleen als je (betalend) lid bent van vereniging De Oude Fiets. Dat ter info.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
marco verbaant

Dank Maarten, voor deze toevoeging. En dat ben ik dus niet. ;) Desalniettemin heb ik toch contact kunnen leggen met Arnoldus en de fiets gisteren opgehaald. Waarvoor nogmaals enorme dank ook voor de leuke ontvangst met toegift. GEWELDIG met hoogfdletters. :D

Deze PEUGEOT week-end is een DA22 van 1969 voor zover ik heb kunnen traceren aan de hand van kleur, type remvoering en al of niet versnelling dan wel freewheel of terugtraprem. Later zijn deze types uitgevoerd als daadwerklijke vouwfiets. Maar dit is nog een deelbare. Dan kon deze zo in de voiture... De achter(velg)rem wordt daartoe bij het vertande koppelingsstuk onderbroken middels een soort hefboom, en nadat eenmaal het voorste en achterste deel weer aan elkaar zitten, weer zou moeten werken.Zie bijgaand (geleend) plaatje van een Franse site) AfbeeldingNu is er nog één remkabel uit een geheel getrokken naar achter. Maar na de opknapbeurt zal ik dat vernuftige Franse stukje technologie weer in ere herstellen. In het koppelstuk zit ook een connector om in de stroomverbinding van de (achter)dynamo naar voren toe te voorzien. Echt Frans is bijvoorbeeld het gele lampje in de voorlamp. Op wat kleinigheidjes na is de fiets nog in origineel staat. En voor mij weer veel leuke PEUGEOT uurtjes... ;)
marco verbaant

Even laten weten hoe het is afgelopen met de PEUGEOY DA 22 deelfiets. Ik heb alles weer mooi aan de praat gekregen. Inclusief verlichting en de deelbare uitvoering van de achterrem.
Afbeelding
Plaats reactie