Het is me gelukt het afgebroken schakelstiftje uit de as van de Gazelle te krijgen.
Nu heb ik het hele gaande werk van de Gazelle overgezet in de naaf van de Fongers.
Het viel me wel weer op, dat de drijfkop van de Fongers ook nu weer zeer moeizaam in de naaf kon worden gestoken.
Misschien nog wel moeizamer dan met het originele binnenwerk

Al met al ben ik een hele tijd bezig geweest en helaas; hoewel minder erg dan voorheen- de naaf wiebelt nog steeds

Ik heb nu een nieuw vermoeden; het ligt wellicht niet aan één onderdeel maar aan een combinatie van factoren.
De as zelf is recht, dat weet ik zeker want die had ik op alle manieren nagemeten.
Kogels zijn ook correct, en nieuw bovendien.
Ergens in het gebeuren zit iets niet in balans en dat heeft effect op het gehele draaien.
Het kan zijn, dat de vaste conus (die aan de trommelremzijde in het naafhuis is geschroefd) 'onrond' is waardoor de as niet goed centert.
Echter, ik ben er wel een beetje flauw van en ga de boel niet meer uit elkaar halen.
De onbalans die er nog is neem ik maar voor lief.
Wel jammer dat ik nu, met de 'nieuwe' drijfkop ook een iets ingesleten kettingwiel heb gekregen

Maar ook dat kan er nog mee door, tot nader orde...
Groet, Erwin