op mijn rechter kant zit weer deze crank , is ook origineel dacht ik ??? ( de fiets kreeg ik jaren terug nl dus ik weet het niet 100 procent zeker ) Maar zou ik die andere ( ik kan via mk krijgen voor 10 euro) die cranken kunnen gebruiken zonder het wiel te hoeven vervangen? Dan 2 nieuwe trappers erop en klaar ben ik dan
en ik krijg ook deze aangeboden : de linker dus ook nog en nu weet ik niet wat het handigste zal zijn ...
Het handigst is rechts gewoon alles laten zitten. Rechts is niet alleen de crankarm, de bevestiging voor het tandwiel zit eraan vast. Het probleem betreft toch alleen de crank links? Voor links de crankarm uitzoeken die je er het beste bij vindt passen. En dan 2 nieuwe trappers en inderdaad, klaar.
hallo : ik ben er weer
even uitleg nog over die trapper en crank; een kennis was gevallen met mijn fiets...Nu blijkt de vorrderailleur ook flink verbogen. kan je er zo een tweedehand op zetten , en past elk merk dan, en is dat ook nodig? Wie weet dit? Of geeft dat niet en kan ik hem zo gebruiken? Iemand van MP schreef mij dat hij aan vervanging toe is en bood er een aan voor 8 euro nl.Maar ik vraag mij af of het nodig is . Ik heb uiteraard na de valpartij niet meer gefietst, maar alles draait nog wel goed.
De foto is niet helemaal duidelijk, maar die twee "plaatjes" die boven de ketting behoren te zitten zijn helemaal verbogen nl. Verder zit alles nog goed op zijn plaats.
Ziet er inderdaad niet zo fijn uit. Da's flink pech hebben! In het algemeen zijn veel vóór derailleurs "uitwisselbaar", maar van oorsprong zat er meestal een Suntour op. Alles wat er qua vorm een beetje op lijkt moet kunnen werken.
Is die fiets inmiddels een beetje eenkennig geworden, dat hij die kennis er zo afgegooid heeft?
Geachte Wim,
nu ga ik zitten hopen dat jij gaat zeggen dat ik met dit euvel rustig door kan blijven trappen. ( even hier nog wat roest eraf borstelen ook)
en neen : gelukkig viel hij en niet ik , doordat die trapper eraf brak. Arme jongen maar gelukkige ik
pff...maar ik kom er ook wel ( als vrouw die voor het eerst gaat sleutelen aan een racefiets met bijgeleverde gebruiksaanwijzing ) . Ik laat het stuur zitten: vind het anders ook zonde van de fiets . ik heb 2 dezelfde cranks nu( al weet ik niet of ze wel origineel zijn : ze zaten er al op , maar ik ben bij de eerste eigenaar aan het informeren ) . Trappers wel andere dan , maar ik bewaar de rechter voor als...) ik heb echter geen balhoofdje , nooit gezien ook , en ik vraag me af of iemand hier weet hoe ik daaraan kan komen. En ik zoek dan nog de originele koplamp. Dan is vlg. mij mijn fiets die ongeveer 25 jaar oud/ over 5 jaar dus echt vintage
Laatst gewijzigd door beppie op 9 mei 2017, 19.48, 1 keer totaal gewijzigd.
A.P op marktplaats had de originele Durabo. Van hem heb ik ook de crank en twee trappers. Het is een leraar die in zijn vrije tijd oude racefietsen opknapt en handleidingen erbij geeft
Hij zegt alleen dat mijn achterwiel niet origineel meer is
maar hoe hij dat kan zien zo van een foto is mij wel een raadsel . Hij heeft heel veel onderdelen heb ik begrepen voor diverse fietsen ook.