trapper en arm
Re: trapper en arm
Inderdaad, dat achterwiel is origineel. Alleen van een latere generatie, omdat BS eerder een schijfrem monteerde. Wat de koplamp betreft zijn er ook meerdere varianten geweest: dubbel, links en rechts, op- of ìn het voordragertje. En van het balhoofdplaatje, for a change, zijn er ook meer uitvoeringen geweest (zie afb). Nog even afgezien van het plaatje Kabuki, dat in andere landen op hetzelfde type fiets is gemonteerd... Kortom, wat is "origineel"?
Maar tot troost: de fiets is vast van vóór 1985 en daarmee pril, maar écht "vintage".
Maar tot troost: de fiets is vast van vóór 1985 en daarmee pril, maar écht "vintage".
- Bijlagen
-
- Bridgestone submariner detail schijfrem.jpg (53.93 KiB) 8045 keer bekeken
-
- BS balhoofdplaatje.jpg (6.67 KiB) 8045 keer bekeken
-
- Balhoofdplaatje Bridgestone.png (104.67 KiB) 8045 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
mijn fiets is klaar voor gebruik weer

- Bijlagen
-
- gereviseerd
- DSCF9379 (2).JPG (135.6 KiB) 8014 keer bekeken
-
Ik heb nog een zeer nette originele koplamp liggen..komt van mijn inmiddels verdwenen Submariner en nu in de koplamp verzameling.
Dat is een verchroomde kogelronde lamp aan de dynamo.
Zal er morgen een foto van plaatsen. Spacemodelletje hoor..
Ziet er trouwens weer picobello uit, complimenten!
Grt. Jeroen

Dat is een verchroomde kogelronde lamp aan de dynamo.
Zal er morgen een foto van plaatsen. Spacemodelletje hoor..

Ziet er trouwens weer picobello uit, complimenten!
Grt. Jeroen
- Bijlagen
-
- submariner.jpg (263.01 KiB) 7988 keer bekeken
Dank Jeroen wat een mooie koplamp ja . Waar is jouw submarinier gebeleven als ik vragen mag ? Maar ik heb toch wel een goed licht erop Mijn trappers zijn ook niet meer origineel. Maar ik heb inmiddels een ander probleem
De achter derailleur heeft door de val wellicht wat beschadiging ook opgelopen. Er ontbreken tandjes. Ik zoek nu een nieuwe Suntour seven derailleur ... pfff....op Marktplaats staat een hele set voor 20 euro...maar ik heb alleen dat achterding nodig . Niet dat andere er allemaal bij. Ik begin overigens verstand te krijgen van fietsen...heb de derailleur zelf weten te verwijderen terwijl die zelfs krom was geslagen: ja : met een flinke vaart sloeg hij de spaken in...helemaal krom .. en niet gevallen
nu
Kan ik eigenlijk ook een ander merk achter derailleur gebruiken inplaats van de Suntour seven ????

Kan ik eigenlijk ook een ander merk achter derailleur gebruiken inplaats van de Suntour seven ????
derailleur achter
Shimano 500 : kan deze vergeleken worden met de suntour seven en ook geplaatst worden op de submarinier ? Wie weet dit ?
-
Hoi Beppie,
Zonde, maar alle ouwe Japanse derailleurs passen er wel op.Je moet alleen even kijken of de slag van de derailleur alle tandwielen juist pakt..
Als hij op een 6 speed cassette afgesteld geweest is kan hij "over" de hoogste of laagste tandwiel heen springen.
Is af te stellen met de piepkleine schroefjes in de derailleur. Hoe je dat moet doen kan je op you tube vinden. Is niet moeilijk te doen beetje op gevoel ook.
succes.
by the way mijn submariner is naar Duitsland verdwenen..Heb destijds alles kaal gehaald en het frame etc. helemaal gepolijst.
Daarna een single speed van gemaakt
je moest je zonnebril opdoen bij mooi weer..

Zonde, maar alle ouwe Japanse derailleurs passen er wel op.Je moet alleen even kijken of de slag van de derailleur alle tandwielen juist pakt..
Als hij op een 6 speed cassette afgesteld geweest is kan hij "over" de hoogste of laagste tandwiel heen springen.
Is af te stellen met de piepkleine schroefjes in de derailleur. Hoe je dat moet doen kan je op you tube vinden. Is niet moeilijk te doen beetje op gevoel ook.
succes.
by the way mijn submariner is naar Duitsland verdwenen..Heb destijds alles kaal gehaald en het frame etc. helemaal gepolijst.
Daarna een single speed van gemaakt

wat leuk hier wat ik toch allemaal lees over fietsenliefhebbers!
En al die kennis.
Ik kan een suntour seven krijgen maar moet dan een hele set nemen : dus ook achter derailler, de twee dingen die voorop moeten oom af te stellen , en wat ringen voor 20 euro
Dat is een.
Dan kan ik voor 10 euro die andere Japanse krijgen voor 10 euro.
Dus ik wik en weeg een beetje . Maakt 10 euro nu wel of niet wat uit en ik kan die andere dingen toch ook weer te koop aanbieden.. is de suntour seven beter...ik weet het niet nog..wat is wijsheid...??? Dat geld is eigenlijk geen groot probleem voor mij.
En al die kennis.
Ik kan een suntour seven krijgen maar moet dan een hele set nemen : dus ook achter derailler, de twee dingen die voorop moeten oom af te stellen , en wat ringen voor 20 euro
Dat is een.
Dan kan ik voor 10 euro die andere Japanse krijgen voor 10 euro.
Dus ik wik en weeg een beetje . Maakt 10 euro nu wel of niet wat uit en ik kan die andere dingen toch ook weer te koop aanbieden.. is de suntour seven beter...ik weet het niet nog..wat is wijsheid...??? Dat geld is eigenlijk geen groot probleem voor mij.
Laatst gewijzigd door beppie op 11 jun 2017, 14.32, 1 keer totaal gewijzigd.
In dat laatste geval zou ik voor de "hoofdprijs" gaan, die fiets is het waard!
Wim
Wim
DCR gaat nooit verloren....
dank je wel Wim.
vr gr
beppie
vr gr
beppie