Nu ben ik erg nieuwschierig welk merk de fiets is en van welk jaar ongeveer.
Het is een jongere fiets dan mijn andere transportfiets, ik schat zelf jaren 60.
-Er heeft een balhoofdplaatje opgezeten met twee klinknageltjes, niet in één lijn onder elkaar, wie herkend dit?
-Er zit een nokje op de buis voor de elektra van het achterlicht, deze loopt onderlangs de trapas met twee gaatjes, hier heeft ooit een buisje gezeten misschien? Bij de linker achtervork zit aan de binnenkant een gaatje waar het snoertje dan uit moet komen.
-typerende voorvork kroon.
-nokjes voor slot en achterdrager.
-serienummer 184163 aan de rechterkant van de zadelbuis.
-spatborden hebben twee sets stangen.
Verder is de fiets een rommeltje, smalle achtervelg met favorit naaf met drie gebroken spaken waarop doorgefietst is. Spaken zaten in de ketting en het tandwiel gedraait, eigenaar klaagde dat de rem niet meer werkte. De linkercrank was een gewone omafietscrank en was krom.
Gelukkig is de trapas perfect en van de maat 17.3mm, precies wat in mijn andere transportfiets ook zit en waarvan ik de oude cranks nog had. De linkercrank van deze set was nog perfect en past precies op deze as (wie wat bewaard heeft wat). Wat er verder nog ontbreekt zijn een zware spatbord stang, een originele achtervelg (naaf heb ik liggen), een dun slotmoertje van de vooras, 1 bevestigingsboutje van het achterspatbord, etc. We kunnen dus weer op zoek!
Alvast bedankt!
vr groeten Sven