Ik heb al meerdere van dergelijke bagagerekken in mijn handen gehad. Ze zijn een stuk zeldzamer dan de Standaard of Roelewiel rekken en het is mij ook niet duidelijk of ze bij Standaard gemaakt zijn.
Wat ik wel weet is dat Juncker ze nooit gemonteerd heeft dus bij deze fiets is het vervangen.
De spatborden lijken ook vervangen maar wel door officiele Juncker spatborden. Het voorspatbord is inmiddels alweer een beetje 'ingekort' aan de onderkant.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Is dit een vroege Juncker J.C.R.
Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
men heeft dan wel erg veel werk ervan gemaakt om dit rek passend te maken ,totaal overbodig zelfs ,gewoon een afstands bus en een langere bout en klaar .
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
Nog een paar exemplaren met eenzelfde rek:
- Bijlagen
-
- Onbekende fiets
- transportfiets_425.jpg (73.84 KiB) 5330 keer bekeken
-
- Empo 1961
- EMPO_uit_1961.jpg (51.04 KiB) 5330 keer bekeken
-
- Kestein EAK
- Kestein EAK transportfiets.JPG (107.13 KiB) 5330 keer bekeken
-
- Germaan
- 13412887_2061992350693012_5444853326181797659_n.jpg (131.88 KiB) 5330 keer bekeken
-
- Onbekende fiets
- $(KGrHqJHJEsFDyVBDJBvBRDQz(p1G!~~60_85.JPG (86.63 KiB) 5330 keer bekeken
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
Ik weet dat Juncker vanaf 1937 de kenmerkende 'stroom nippels' monteerden op hun fietsen voor de verlichting. Ook weet ik dat ze vanaf 1953/1954 gemoderniseerd zijn. (i.p.v. een staafje met twee platte moertjes een druk-knopje waarbij er een gaatje opengaat om een draadje in vast te klemmen) Een Jüncker J.C.R is het zeker niet, dat is de periode tot 1935; het jaar van de verhuizing naar Apeldoorn.
Ik zou zeggen dat de Juncker transportfiets gemaakt is tussen 1937 en 1953, afhankelijk van het type beeldmerk op het balhoofd. Zitten er twee gaatjes, dan is de fiets zeker vóór-oorlogs, zijn het er drie, dan ná-oorlogs. Juncker heeft in de jaren 40 ook nog een periode gekend waarin ze een balhoofdtransfer met de rode 'J' gebruikten, dus helemaal geen gaatjes in het balhoofd.
Ik ben reuze benieuwd!
Ik zou zeggen dat de Juncker transportfiets gemaakt is tussen 1937 en 1953, afhankelijk van het type beeldmerk op het balhoofd. Zitten er twee gaatjes, dan is de fiets zeker vóór-oorlogs, zijn het er drie, dan ná-oorlogs. Juncker heeft in de jaren 40 ook nog een periode gekend waarin ze een balhoofdtransfer met de rode 'J' gebruikten, dus helemaal geen gaatjes in het balhoofd.
Ik ben reuze benieuwd!
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
Hallo
Het beschreven rek ken ik uiteraard ook maar ik bedoelde het gedeelte dat bevestigt is ter hoogte van de vork kroon zie foto ,dat vond ik nogal afwijkend .
Het productie jaar van dit Transport Rijwiel zal 1947/48 zijn .
Kon geen gaatjes vinden van het balhoofd plaatje dacht er een later model Juncker van te maken met Roelewiel rek ,spatbord stang met bumper en het latere balhoofd plaatje .
Het beschreven rek ken ik uiteraard ook maar ik bedoelde het gedeelte dat bevestigt is ter hoogte van de vork kroon zie foto ,dat vond ik nogal afwijkend .
Het productie jaar van dit Transport Rijwiel zal 1947/48 zijn .
Kon geen gaatjes vinden van het balhoofd plaatje dacht er een later model Juncker van te maken met Roelewiel rek ,spatbord stang met bumper en het latere balhoofd plaatje .
- Bijlagen
-
- JCR F 006.JPG (459.76 KiB) 4613 keer bekeken
Re: Is dit een vroege Juncker J.C.R.
We zijn inmiddels weer ruim een jaar verder en ik ben iets wijzer geworden wat Juncker kenmerken betreft. Als ik naar de BSA trapas kijk weet ik 99% zeker dat het een na-oorlogse is. De letter F wijst volgens mijn lijsten naar 1946/1947, maar 100% zeker ben ik nog niet. De tijd zal het me leren.
Groetjes, Colin
Groetjes, Colin
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 
