Ik ben nieuw hier.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Axelsun

Ik ben nieuw hier.

Bericht door Axelsun »

Hallo, ik ben Rob, 61 jaar en gek op stalen racefietsen. Vanaf 1969 zit ik op de racefiets en nog steeds rijd ik graag mijn rondjes, al dan niet met clubleden. Ik ben geboren in Amsterdam en in 1987 naar het oosten verhuisd.
Ik bezit enkele stalen racefietsen, geen dure merken, maar ik ben er net zo blij mee. Sleutelen geeft mij veel rust en ontspanning.
Avonturen op de fiets schrijf ik van mij af op http://www.robfietst.nl/

Afbeelding

Ik hoop hier veel fietsplezier mee te maken.
gerritkan

Re: Ik ben nieuw hier.

Bericht door gerritkan »

Hallo Rob .

Welkom bij de club .
Oude racefietsen heb ik nog niet maar begin ze leuker te vinden.
Maar er zijn er genoeg hier die ze wel hebben .
hansvanhoek

Bericht door hansvanhoek »

Welkom bij de club, Rob.

Het is inderdaad leuk en ontspannen om aam die "stalen rossen" te sleutelen.

Ik ben van plan een toertocht te organiseren voor vintage racefietsen hier in midden Nederland, omstreken Het Gooi.

Nogmaals, van harte welkom.
maartenB

Bericht door maartenB »

Leuk hoor, stalen racefietsen zijn inderdaad erg interessant en lekker om aan te werken. (en op te fietsen)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
hansvanhoek

Het is inderdaad, vind ik, beter om op te fietsen. Mijn favoriet is nog altijd mijn Stella Veneta uit 1970.

Ik heb super lichte racefietsen gehad toen ik nog racete in de US, maar het is altijd weer beter met een stalen frame. Ik had zelf een Masi opgebouwd, zo licht mogelijk en uiteindelijk vond ik het maar niks en heb em meteen verkocht. Terug naar staal!
Bijlagen
masismall.jpg
masismall.jpg (179.79 KiB) 5794 keer bekeken
Axelsun

Bericht door Axelsun »

Dank voor jullie reactie.
Hans, toch voel ik mijn stalen Gazelle meer bewegen bij aanzetten dan mijn alu Merida. Ik rijd graag op die Gazelle en de Raleigh; nu ik wat ouder ben en geen haast meer heb (minder hard rijd) is genieten en ontspannen mij heel wat waard. De Raleigh Rapide gaat ook vaak mee naar Tirol en afdalen, van bijvoorbeeld de Jochstrasse bij Oberjoch, is geen probleem. Ook niet voor die centre-pulls.

Afbeelding

Wel een fraaie kleur, die Masi.
hansvanhoek

Helemaal gelijk Rob. Gewoon relaxed rijden en van de omgeving genieten.
Soms wordt ik meegesleurd en uitgenodigd door een groepje (jonge) wielrenners en kan ik de uitdaging niet weerstaan. Ik heb me ook voorgenomen dit niet meer te doen.

Vorige zomer deed ik mee met zo'n groep, met mijn stalen Stella Veneta tussen al die snelle racefietsen:
Bijlagen
IMG_0718.JPG
IMG_0718.JPG (84.16 KiB) 5765 keer bekeken
Axelsun

Bericht door Axelsun »

Ja, dan vliegt je gemiddelde omhoog. Maar dat is dan toch ook prima. Laatst weer in een peloton gereden en dit is niet te vergelijken met solo rijden. Ik had mij voorgenomen niet sneller te rijden dan 26/27 km/u (ben hartpatiënt), maar dan gaat het zonder inspanning naar rond de 30. En met plezier.
Plaats reactie