Al een tijdje heb ik een H60 uit 1934 (waarschijnlijk geleverd in 1935) staan waarvoor ik gaandeweg een plan van aanpak bedenk.
In mijn optiek de beste manier; eerst niks aan doen en af en toe kijken en denken!
Dit om een vergissing achteraf, op voorhand te voorkomen.
En elke fiets wil een andere aanpak...
Ook voorkom ik zo dat er onderdelen zoekraken.
De fiets is in een (mooi) doorleefde staat, en de uitvoering vind ik wel bijzonder; vóór zit een simpele bandrem en achter een KB5 trommelremnaaf met 3 versnellingen.
Volgens de brochure uit 1934/1935 een uitvoering "6K".
Ik ga er van uit, vooral door het jaartal van de achternaaf, dat deze configuratie origineel zo geleverd is.
Over het remgedeelte gaat mijn vraag.
De achterrem wordt bediend door een kabel, met een knijphandel op het stuur (merk; Weinmann).
De lange remkabel heeft een mantel, die tot ongeveer de helft van de liggende achtervork loopt.
Daar is de binnenkabel verlengd met een stukje waslijn, gekoppeld met een kroonsteentje omzwachteld met tape

Dat is natuurlijk niet zoals het hoort, en dat wil ik ook veranderen.
Onderaan de schuine onderbuis is de buitenmantel vastgezet met een oude pompklem, die eigenlijk op de zadelbuis zou horen (de andere mist)
Mij vraag is aldus; hoe zit één en ander bij zo'n Fongers van fabriekswege gemonteerd?
Heeft iemand wellicht afbeeldingen van een kabel-bediende Fongers uit die tijd, waaruit ik de benodigde onderdelen kan afleiden?
En de Weinmann remhandle; zou deze de originele kunnen zijn? (hij glimt nog zo

Alvast vriendelijk dank, en groet
Erwin