gazelle opoefiets tour populair 1978 opknappen roest er af
gazelle opoefiets tour populair 1978 opknappen roest er af
hoi
het gaat over , Gazelle opoefiets Toer populair bouwjaar 1978. terug rap rem.
ik eind februari 2018 , bij gekocht. omdat die ouder was vond ik leuk. oudere opoefiets te bezitten.
ik wil die graag gaan op knappen . de roest moet er af.
ik heb op verschillende plekken roest.
ik heb foto's geplaatst
roest plekken op het lak en wielen .
ik heb vloeibaar schuurpapier Rustyco .Roest oplosser.
de code op de bagagedrager 8179116 . paar cijfer zijn , slecht te lezen. daar wil ik ook aandacht aan geven .dat die cijfers weer zichtbaar worden . door de roest onduidelijk is geworden.
mijn volgende vraag is : de roest er af is. wil ik het weer zwart maken.
waar kan ik die lak kopen of originele kleur laten spuiten bij een spuiter of zo.
de kleur moet wel dezelfde kleur zijn als in 1978.
het moet geen kleur verschil in zitten.
als ik de fiets de roest er af is . moet ik die plekken ook in de grondverf zetten of hoeft dat niet.
kunt u mij als volgende vertellen in stappen.
hoe moet het als volgt .van begin tot eind resultaat.
het moet weer helemaal , weer orgineel worden als in 1978 . de fietsen winkel uit ging.
het gaat over , Gazelle opoefiets Toer populair bouwjaar 1978. terug rap rem.
ik eind februari 2018 , bij gekocht. omdat die ouder was vond ik leuk. oudere opoefiets te bezitten.
ik wil die graag gaan op knappen . de roest moet er af.
ik heb op verschillende plekken roest.
ik heb foto's geplaatst
roest plekken op het lak en wielen .
ik heb vloeibaar schuurpapier Rustyco .Roest oplosser.
de code op de bagagedrager 8179116 . paar cijfer zijn , slecht te lezen. daar wil ik ook aandacht aan geven .dat die cijfers weer zichtbaar worden . door de roest onduidelijk is geworden.
mijn volgende vraag is : de roest er af is. wil ik het weer zwart maken.
waar kan ik die lak kopen of originele kleur laten spuiten bij een spuiter of zo.
de kleur moet wel dezelfde kleur zijn als in 1978.
het moet geen kleur verschil in zitten.
als ik de fiets de roest er af is . moet ik die plekken ook in de grondverf zetten of hoeft dat niet.
kunt u mij als volgende vertellen in stappen.
hoe moet het als volgt .van begin tot eind resultaat.
het moet weer helemaal , weer orgineel worden als in 1978 . de fietsen winkel uit ging.
Re: gazelle opoefiets tour populair 1978 opknappen roest er af
Wil je de hele fiets gaan spuiten of alleen daar waar de roest zit?
wat is het beste.
ik wil de roest er af halen en dan de hele fiets spuiten in het originele zwart.
of anders, de roest er halen .dan de plekken dan stippen in het Gazelle originele zwart.
ik wil geen kleur verscheel krijgen. de andere kleur zwart dan zichtbaar is . dat is dan natuurlijk lelijk.
wat is het beste idee.
jullie hebben daar meer ervaring mee.
het gaat er om dat je geen kleur verschil krijgt.dat vindt ik storend.
het beste in stappen uitleggen.
van begin tot eind resultaat .
wat kunt u mij aan bevelen.
ik wil de roest er af halen en dan de hele fiets spuiten in het originele zwart.
of anders, de roest er halen .dan de plekken dan stippen in het Gazelle originele zwart.
ik wil geen kleur verscheel krijgen. de andere kleur zwart dan zichtbaar is . dat is dan natuurlijk lelijk.
wat is het beste idee.
jullie hebben daar meer ervaring mee.
het gaat er om dat je geen kleur verschil krijgt.dat vindt ik storend.
het beste in stappen uitleggen.
van begin tot eind resultaat .
wat kunt u mij aan bevelen.
-
Ik zou denk ik de spatborden en bagagedrager van de fiets demonteren,
Ook de spatbordbeugeltjes er af en de sier-neus van het voorspatbord ook.
Vervolgens zou ik met schuurpapier de roestplekken goed schuren .
Eerst grof en dan steeds fijner zodat er een gladde overgang ontstaat tussen de roestplekken en het nette materiaal er omheen.
Voorzichtig waar biezen zitten met schuurpapier.
Ik zou dan de biezen afplakken met papierplakband die even breed is als
de bies. Eventueel zelf op maat knippen. mag in kleine stukjes eventueel.
Wel even kijken op een klein stukje of de plakband de bies niet mee neemt als je die los maakt.
Vervolgens kan je wat grondlak spuiten op de kale plekken en daarna met zwarte glanslak uit een spuitbus het hele spatbord overspuiten.
Beter dan kleine stukjes spuiten omdat je dan zo als je zelf al schreef verschillen zou kunnen gaan zien.
Niet te dik om druipers te voorkomen en niet in een te koude omgeving. Minstens 18 graden.
Als je daarna de plakband weg haalt dan heb je zo lijkt me een net zwart spatbord met originele bies.
De bagagedrager is wat makkelijker omdat daar geen biezen op zitten .Dus misschien daar eerst eens mee beginnen.
Succes,
maarten
Ook de spatbordbeugeltjes er af en de sier-neus van het voorspatbord ook.
Vervolgens zou ik met schuurpapier de roestplekken goed schuren .
Eerst grof en dan steeds fijner zodat er een gladde overgang ontstaat tussen de roestplekken en het nette materiaal er omheen.
Voorzichtig waar biezen zitten met schuurpapier.
Ik zou dan de biezen afplakken met papierplakband die even breed is als
de bies. Eventueel zelf op maat knippen. mag in kleine stukjes eventueel.
Wel even kijken op een klein stukje of de plakband de bies niet mee neemt als je die los maakt.
Vervolgens kan je wat grondlak spuiten op de kale plekken en daarna met zwarte glanslak uit een spuitbus het hele spatbord overspuiten.
Beter dan kleine stukjes spuiten omdat je dan zo als je zelf al schreef verschillen zou kunnen gaan zien.
Niet te dik om druipers te voorkomen en niet in een te koude omgeving. Minstens 18 graden.
Als je daarna de plakband weg haalt dan heb je zo lijkt me een net zwart spatbord met originele bies.
De bagagedrager is wat makkelijker omdat daar geen biezen op zitten .Dus misschien daar eerst eens mee beginnen.
Succes,
maarten
ik laat de opoefiets restaureren. ik ga het niet zelf doen geen zin in geen geduld.
om het zelf te doen is heel veel werk en . ik ben erg bang voor druipers van de verf.
deze is al 41 jaar oud. wil ik deze echt koesteren.
om het zelf te doen is heel veel werk en . ik ben erg bang voor druipers van de verf.
deze is al 41 jaar oud. wil ik deze echt koesteren.
ik zit nou te denken . om een oudere exemplaar te zoeken . het zelfde opoefiets model tour populair model.
dan van 1970 tot 1974 . zijn dat exact . de dezelfde opoefiets.
ik wil graag het zelfde hoge Breede stuur klapstandaard achter op VRS velgen geen zwarte velgen als het niet anders kan is niet erg . precies de zelfde model.
dan van bouwjaar 1970 tot 1974 . zijn dat het zelfde uitvoering. of is er in jaar 1975 daarna veranderd.
heb er echt geen zin in om het helemaal te restaureren .dat kost tijd en veel geld.
dan ga ik , liever een mooiere exemplaar zoeken.
kunt u mij vertellen van de gazelle tour populair van 1970 tot 1974. of daar verschillen in zitten.
kunt u daar ook foto's van plaatsen.
dan van 1970 tot 1974 . zijn dat exact . de dezelfde opoefiets.
ik wil graag het zelfde hoge Breede stuur klapstandaard achter op VRS velgen geen zwarte velgen als het niet anders kan is niet erg . precies de zelfde model.
dan van bouwjaar 1970 tot 1974 . zijn dat het zelfde uitvoering. of is er in jaar 1975 daarna veranderd.
heb er echt geen zin in om het helemaal te restaureren .dat kost tijd en veel geld.
dan ga ik , liever een mooiere exemplaar zoeken.
kunt u mij vertellen van de gazelle tour populair van 1970 tot 1974. of daar verschillen in zitten.
kunt u daar ook foto's van plaatsen.
Hallo Vikram.
Er zit wel verschil in die modellen, en dan bijvoorbeeld in de trapasdie rond is ipv vierkant, en de cranks die nog met spieën bevestigd zijn, en het achterlicht welke een tussenmodel van kunststof is tussen de varkensneus en het latere aangesoldeerde ovalen model. Het stuur en de klapstandaard zijn wel dezelfde dacht ik.
Mijn herenmodel heeft chroomvelgen en nog geen RVS, maar die waren er al wel in de 70er jaren.
Mijn herenmodel,Gazelle populair uit 1970 zonder versnellingen.

De latere Gazelle populair die tot op heden wordt gemaakt.

En een Empo highway uit 1976, Gazelle populair, en een Gazelle no 8 uit 1956.

Maar waarom zoek je geen nog ouder exemplaar ?
Die staan regelmatig voor weinig op marktplaats, of probeer je een ander merk ?
Ik begon met Gazelle, maar bezit inmiddels ook een Sparta , en twee Empo's en die zijn ook leuk om op te knappen.
Veel plezier met je restauratiewerk en fietstochtjes.
Er zit wel verschil in die modellen, en dan bijvoorbeeld in de trapasdie rond is ipv vierkant, en de cranks die nog met spieën bevestigd zijn, en het achterlicht welke een tussenmodel van kunststof is tussen de varkensneus en het latere aangesoldeerde ovalen model. Het stuur en de klapstandaard zijn wel dezelfde dacht ik.
Mijn herenmodel heeft chroomvelgen en nog geen RVS, maar die waren er al wel in de 70er jaren.
Mijn herenmodel,Gazelle populair uit 1970 zonder versnellingen.

De latere Gazelle populair die tot op heden wordt gemaakt.

En een Empo highway uit 1976, Gazelle populair, en een Gazelle no 8 uit 1956.

Maar waarom zoek je geen nog ouder exemplaar ?
Die staan regelmatig voor weinig op marktplaats, of probeer je een ander merk ?
Ik begon met Gazelle, maar bezit inmiddels ook een Sparta , en twee Empo's en die zijn ook leuk om op te knappen.
Veel plezier met je restauratiewerk en fietstochtjes.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
ik vindt het erg leuk . om een omafiets Gazelle toer populair te nemen. van begin jaren 1970 tot 1974.
ik vindt jaren 70 mooie spullen tot 1975 .later eind jaren 70 vindt ik minder mooi.
Gazelle vindt ik erg mooi merk. dat ik altijd de Tour populair het mooist vindt . ik ben gazelle trouw. al altijd al geweest.
heb daar altijd goede ervaringen mee . het Fietst heel erg fijn.
ik vindt jaren 70 mooie spullen tot 1975 .later eind jaren 70 vindt ik minder mooi.
Gazelle vindt ik erg mooi merk. dat ik altijd de Tour populair het mooist vindt . ik ben gazelle trouw. al altijd al geweest.
heb daar altijd goede ervaringen mee . het Fietst heel erg fijn.
ik wil graag de zij standaard er af halen.
hoe moet ik dat doen.
kunt u het vertellen.
hoe moet ik dat doen.
kunt u het vertellen.
- Bijlagen
-
- achter spartbord.jpg (82.45 KiB) 6167 keer bekeken
- Elibert van Dalen
ten eerste waarom moet hij eraf?? als je de fiets even op zijn kop zet. zie je dat er aan de onderkant een moer zit die je los kan draaien. de rest raad je al!!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...