trapper en arm

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Steelframes

Re: trapper en arm

Bericht door Steelframes »

wimjansen schreef:In dat laatste geval zou ik voor de "hoofdprijs" gaan, die fiets is het waard!
Wim
mee eens..! ;)
beppie

Bericht door beppie »

DONE :)
Bridgestone SM

Bericht door Bridgestone SM »

Ook hier ben ik weer als mosterd na de maaltijd:

De Suntour Seven (of de Suntour VX die iets later op de Bridgestone gemonteerd werd) is veel meer waard als velen denken/zeggen.

Het is een bijna onverslijtbare derailleur die eventueel ook 6 of 7 speed kan schakelen, en ook probleemloos tot minstens 28 tandjes.

En dan verder mbt de eigenwijsheden en steeds weer andere details: De oudere Bridgestone met een echte schijfrem had al extra eigenwijzigheid ook nog eens een grotere vierkantpassing op de trapas en cranks (en de kogelbanen van de trapas hadden niet zelden last van pitting/erosie).

En dan tenslotte: De Bridgestone Synchromemory (die in de RVS versie heel veel op de Submariner lijkt) had een soort index-schakelsysteem (alleen achter, vóór slechts één blad), en op z'n minst sommige hadden als leuk detail een vanaf het stuur bedienbare dynamo.

O ja, ik heb een klein stukje "speciaal-gereedschap" gefröbeld, hiermee krijg ik probleemloos iedere Dinex-remschijf/trommel los.
Ik heb 'm ooit eens gebruikt onderweg in Frankrijk, en het ding bij gebrek aan een degelijke bankschroef gewoon tussen een kier in een picknick-bank geklemd. Dat losschroeven is geen rare zelfkwelling maar was nodig om een gebroken spaak te vervangen.
Plaats reactie