Hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt, heb ik hier gisteren een onbekende - overschilderde - damesfiets binnengekregen en probeer nu te achterhalen wat het zou kunnen zijn...
De fiets werd zo' n 40 jaar geleden door een vriend van me overgenomen van een schoolgenoot.
Na enkele jaren was de fiets dringend aan restauratie toe en werd hij dus gedemonteerd.
Nu ruim vijfendertig jaar later ligt hij hier in m' n garage, want op de schroothoop is toch altijd wel spijtig, niet ?
Hieronder een foto die ik enkele dagen geleden kreeg toegestuurd, met daarop zowat alle onderdelen die erbij waren.
Daarstraks heb ik zelf wat foto' s genomen van enkele details.
Hier enkele van de voorvork.
Zoals je kan zien, heeft deze gesloten vorkeinden en een verchroomd kapje over de vorkkroon.
Aan de bovenzijde hebben beide vorkpoten een afgeplat profiel als op de inzet.
Er werd ook een beugeltje geplaats voor een Belgische taxplaat, maar vermits dat er niet rechtstreeks opgesoldeerd is, denk ik niet dat de fiets van Belgische makelij zal zijn...
Hieronder enkele details van het frame:
Beide ( 28 duims-) wielen zijn voorzien van een naaf met oliepotje met deksel.
ook de buizen van de achterbrug zijn afgeplat als op de inzet.
En hier nog de verschillende rem-onderdelen. Het stuur heeft aangesoldeerde nokken, terwijl de overige remonderdelen allemaal met beugels aan het frame bevestigd zijn (dus nergens aangesoldeerde moeren of dergelijke)
Tot nogtoe heb ik nergens een letter of cijfer gezien ( de naven en het frame zelf moeten natuurlijk eerst grondig gereinigd worden ), maar misschien ziet hier al iemand een hint naar merk of periode ?
Peter
Onbekende damesfiets
Re: Onbekende damesfiets
Hier iets meer info:
Framehoogte is 58,5cm
Balhoofdlengte tussen de cups is 28cm
Beide wielen zijn duidelijk van dezelfde makelij en leeftijd, maar ook bij het afwassen vind ik geen tekst of logo of wat ook - noch op het tandwiel.
In de trapaslug is ook niets ingeslagen...
Hier een foto van de voorwielnaaf:
Peter
Framehoogte is 58,5cm
Balhoofdlengte tussen de cups is 28cm
Beide wielen zijn duidelijk van dezelfde makelij en leeftijd, maar ook bij het afwassen vind ik geen tekst of logo of wat ook - noch op het tandwiel.
In de trapaslug is ook niets ingeslagen...
Hier een foto van de voorwielnaaf:
Peter