Gazelle Transportfiets 1957 TE KOOP

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
Steven

Gazelle Transportfiets 1957 TE KOOP

Bericht door Steven »

Beste Lezer,

Ik heb recent een aantal fietsen opgekocht waaronder een Gazelle Transportfiets.

Ik vind het zonde om deze fiets zomaar op marktplaats te zetten en bied hem daarom op dit Forum te koop aan.

Naar mijn weten is hij volledig origineel en van het Bouwjaar 1957.

Ik vind het leuk om te weten wat de kenners van deze fiets zeggen.

Als je interesse hebt mag je me ook bellen/ appen. (06-22452026)

Groet, Steven
IMG_0019.jpg
IMG_0324.jpg
IMG_0326.jpg
IMG_0323.jpg
IMG_0327.jpg
IMG_0329.jpg
de rode

Re: Gazelle Transportfiets 1957 TE KOOP

Bericht door de rode »

leuk ; maar hij heeft al weken op mp te koop gestaan ....
asterduc

Bericht door asterduc »

Steven schreef: 26 jun 2019, 10.49 Ik vind het zonde om deze fiets zomaar op marktplaats te zetten en bied hem daarom op dit Forum te koop aan.
de rode schreef: 26 jun 2019, 18.55 leuk ; maar hij heeft al weken op mp te koop gestaan ....
:lol: :lol:
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Steven

Bericht door Steven »

goed opgelet :) ik kreeg alleen maar onzin biedingen en geen serieuze kopers of liefhebbers. vandaar dat ik hem verwijdert heb.
de rode

Bericht door de rode »

jammer dat je eerste bericht gelijk niet meer geloofwaardig overkomt :oops:
ReinvB

Bericht door ReinvB »

Leuke fiets,maar volledig origineel, is een term die wat veel belooft. De remhevel, de pedalen, het zadel en het achterlichtje zijn in ieder geval al niet origineel. Ik denk dat dat ook iets kan zijn waar mensen die wel veel geld over hebben voor een fiets al op afknappen. Dan gaan er vaak mensen zich afvragen wat er dan meer niet klopt, en de zin om een fiets in het echt te bekijken verdwijnt dan ook. Succes verder met de verkoop. Groet,Rein
Steven

Bericht door Steven »

Oké .... ik begrijp dat er op dit forum een aantal mensen zitten die het leuk vinden om te zeiken over details in plaats van zinvolle feedback te geven.

Dus ik begin even overnieuw😂

Wie kan mij meer vertellen over deze fiets?
Stelt het iets voor? Of is het een bij elkaar geraapte transportfiets?

En mocht je geïnteresseerd zijn neem gerust contact op.
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Steven schreef: 2 jul 2019, 20.05 Oké .... ik begrijp dat er op dit forum een aantal mensen zitten die het leuk vinden om te zeiken over details in plaats van zinvolle feedback te geven.
Als je denkt dat in de handel vertrouwen slechts een detail is........
/Marten
Gerrit

Bericht door Gerrit »

"Naar mijn weten is hij volledig origineel en van het Bouwjaar 1957.

Ik vind het leuk om te weten wat de kenners van deze fiets zeggen."

Je gaf zelf aan dat je dacht dat deze fiets origineel was, en je wilde weten wat de kenners er van vonden, dus krijg je deze informatie terug.
Daar heb je zelf om gevraagd ;) ,maar het is een leuke transportfiets en voor wie niet te zwaar tilt aan originaliteit kan dit een prima fiets zijn.
Ze zijn robuust en lopen best licht mits juist afgesteld en onderhouden.
Achtertandwielen met schroefdraad en onderdelen voor transportnaven zijn wat zeldzaam aan het worden en dat kan een probleem zijn.
Veel succes met de verkoop, en trek je niet te veel aan van de andere schrijvers. Het zijn liefhebbers van fietsen en geen diplomaten en de info is eerlijk en niet verkeerd bedoeld.
Gr Gerrit
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Dat vertrouwen daar draait toch alles om, zeker binnen zo'n klein wereldje als liefhebbers van oude transportfietsen. Je moet gewoon eerlijk en open zijn, anders kun je het vergeten om nog iets te verkopen.

Wat betreft marktplaats, daar wordt gewoon uiteindelijk geboden wat de fiets waard is als je er genoeg geduld voor hebt. Helaas is het zo dat het aanbod groot is, en de markt klein, dus de uiteindelijke waarde is misschien niet wat je zou verwachten. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Een gewaardeerd verzamelaar of restaurateur kan soms meer verwachten hier of op marktplaats, omdat je zekerder bent van wat je krijgt. Maar juist daar speelt vertrouwen een grote rol. Als je gewoon zo een transportfiets vanaf marktplaats aanschaft weet je nooit wat de conditie van cruciale onderdelen als de trapas bijvoorbeeld is, die vaak versleten is en vrijwel onvervangbaar.

Wat betreft de originaliteit van de fiets:
- Hij is voor wat ik kan zien overgeverfd. Dat is een minpunt voor veel verzamelaars.
- Het zadel en de zadelpen is zijn niet origineel
- de pedalen zijn niet origineel
- de remhevel van de achternaaf niet.
- In 1957 hadden Gazelle transportfietsen de varkensneus achterlicht ingebouwd in het achterspatbord. Dus of de fiets is ouder, en de naaf is niet origineel, of het achterspatbord is niet origineel. Ook de spatbordbeugel van het voorspatbord is niet origineel.

Zo te zien zitten wel de originele handvatten erop. Die kom je niet vaak tegen, en zijn niet te vinden. Dus dat is weer een plus.

In het algemeen is naar verhouding de fiets wel redelijk origineel, maar niet uitzonderlijk. Het is in ieder geval niet een fiets voor iemand die een nog zeer origineel exemplaar zoekt. Originele onderdelen zijn zeldzaam en zeer duur, dus het loont het niet om een fiets origineel te maken. Een Gazelle transport zadel, en een set Phillips transportpedalen kan samen je al gauw net zo veel kosten als de fiets zelf.

Verder zijn na-oorlogse Gazelle transportfietsen de meest voorkomende transportfietsen. Dus dat maakt hem niet zeldzaam. Het ziet eruit als een goede, degelijke transportfiets, maar niet eentje waar je een hogere prijsklasse voor kunt verwachten. Nu gebeurt dat ook vrij weinig. Ik hou al vele jaren de verkoop van transportfietsen in de gaten, en ik zie dat prijzen ruim boven de 200 euro maar zelden worden betaald, of na lange tijd te koop te staan. Het gebeurt soms, maar je moet dan of heel veel geduld hebben, of echt een zeldzaam en veelgezocht exemplaar hebben (bijvoorbeeld een kruisframe, of een Fongers in goede staat met originele lak en transfers goed herkenbaar).
Plaats reactie