Wie herkent dit merk zadel?
Re: Wie herkent dit merk zadel?
lijkt me niet zo oud zit geen paarden haar onder of verzie ik me nou
antieke transportfietsen
Dank voor jullie opmerkingen: conclusie is dat het een antieke Scandinavisch of Belgisch of Duits zadel kan zijnCyclissimo schreef: ↑5 dec 2019, 10.41 De kleine zadelpendiameter zou kunnen wijzen op een Scandinavische fiets. Die hebben vaak heel erg dunne zadelpennen.
Juncker en unieke en jaren 20/30 transportfietsen 

Een aanzetje: 'American Bicycle Company'?
-
Of een willekeurige ondernemer die vooraan in het telefoonboek/gele gids/beurscatalogus wou staan?
/Marten
-
op pag 15 van de Oude fiets die net in de bus valt staat een ABC cycle stempel dat door Lepper gebruikt werdm-gineering schreef: ↑9 dec 2019, 19.47Of een willekeurige ondernemer die vooraan in het telefoonboek/gele gids/beurscatalogus wou staan?
/Marten
Hallo Marten,
Bedankt voor je opmerking
. Ik heb het nagekeken maar en zie geen gelijkwaardige overeenkomst met de stempel ABC cycle en het plaatje achter op het zadel. De stempel staat ook niet in het zadel gestanst,
Bedankt voor je opmerking
Juncker en unieke en jaren 20/30 transportfietsen 

Marten heeft dat inderdaad heel goed gezien. Ik heb in 2013 alle stempels van de Lepper fabriek gefotografeerd en deze gebruikt voor dit artikel in het clubblad. ik had niet gezien dat daar een ABC stempel bij zat. Deze stempels werden alleen gebruikt voor zadels met een massief leren dek. en niet voor zadels zoals jij hebt. Daar werd alleen een plaatje achterop het zadel geklonken zoals er als voorbeeld een aantal op blz. 16 van het blad staan.
Het viel me indertijd al op dat er bij de stempels van Lepper heel veel volstrekt onbekende merken zitten. Ik denk dus dat ABC cycle wel een (nogal onbekend) fietsmerk van een fabriekje of fietsgrossier geweest is , mogelijk uit België. Lepper heeft daar blijkbaar leren zadels voor gemaakt en wellicht ook zadels met dun leren dek , waar een plaatje achterop werd gemonteerd.
groet Theo
Het viel me indertijd al op dat er bij de stempels van Lepper heel veel volstrekt onbekende merken zitten. Ik denk dus dat ABC cycle wel een (nogal onbekend) fietsmerk van een fabriekje of fietsgrossier geweest is , mogelijk uit België. Lepper heeft daar blijkbaar leren zadels voor gemaakt en wellicht ook zadels met dun leren dek , waar een plaatje achterop werd gemonteerd.
groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net