Slechte vredestein banden

Voor alle off-topic zaken.
fietshobbyist

Re: Slechte vredestein banden

Bericht door fietshobbyist »

maartenB schreef: 24 dec 2019, 10.14 Het autobandenbedrijf is een aantal jaren terug overgenomen door het Indiase Apollo Tyres en sindsdien is de Nederlandse fabriek gericht op kleine series. De oldtimerbanden etc.
Al gaat het niet meer over fietsbanden maar nog wel over de kleiner wordende marges:
Vredestein (auto-)banden of ja, eigenlijk Apollo, richt zich steeds meer op banden voor het hogere marktsegment automobielen; de 'brede sloffen'. Het is tamelijk recent nog in het regionale Overijsselse nieuws geweest dat de marges op 13 en 14 inch banden inmiddels zo klein zijn geworden, dat het er over gaat om in de toekomst met de productie daarvan in Enschede te gaan stoppen. Trekker banden maken ze er overigens ook nog.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 25 dec 2019, 09.09, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyclissimo

Re: Slechte vredestein banden

Bericht door Cyclissimo »

Ik heb deze banden nu iets meer dan een jaar op mijn dagelijkse fiets zitten. En ik moet zeggen dat ze prima fietsen. Wel wat minder grip dan de delta cruisers die ik er eerst op had, voor mijn gevoel.
Ze beginnen nu echter wel wat 'glazig' te worden, waardoor ik denk dat ze niet erg lang meer meegaan. Maar deze bochel en extreme slijtage herken ik toch niet :?
Wel het moeizame monteren zonder hobbels... het lijken ook bijna een soort vouwbanden. Na een tijdje fietsen, leeg laten lopen en opnieuw oppompen zitten ze wel al een stuk beter :D
Plaats reactie