Asterduc ik heb op het transfer (als ik het correct heb dat dit het logo voorop de fiets is) gekeken, maar daar vond ik geen codering zoals je eerder aangaf.
En wat verschaffen de banden voor info? Ik heb er nieuwe banden opgezet. De oude band was 37-622 (28x1 5/8 voor Angelsaksen) en als ik het me goed herinner heb ik er 32-622 opgezet. Dit met het idee om de banden harder op te kunnen pompen. Nu lees ik net dat de oude band ook tot 5 bar kan, dus had ik beter bij het oude kunnen blijven. Breder even hard levert minder weerstand en meer rijcomfort. Ach, voortschrijdend inzicht.
Ik zal nog ergens een oud binnenwerk op de kop proberen te tikken in de toekomst. Het binnenwerk dat erin zit ziet er zo uit:

De palletjes van 2 zonnewielen zaten omgedraaid. En in tegenstelling tot het plaatje waren ze afgeschuind aan de kant waarin je hem in het "huis" steekt, waar je een rechte overgang ziet op de foto. Daardoor slipte hij volgens mij (extra makkelijk) door.
Het vervelende idee dat ik kreeg is dat SA zijn producten heeft laten evolueren zonder dat het heel duidelijk is wat de originele onderdelen bij een naaf uit een bepaald jaar zijn. Bijv. palletjes die op de tekening niet afgerond zijn, maar in de praktijk wel.
Of de sterkoppeling. De nieuwe die ik erin heb gezet is een stuk dunner. Het leek mij dat de nieuwe uit plaat is gemaakt en dat de oudere versie gedraaid en gefreesd moest worden. Dat zijn natuurlijk evoluties in je productieproces.
En ja wat betreft de damesfiets, ik weeg 75kg. En trap hem (een vrouwenfiets is een hij toch?) zo nu en dan flink op de staart. Dagelijks rijd ik, vorige week gemeten, 11,4 km met een gemiddelde van 25km/u. Leuk detail een uitschieter 1 km >35km/u met een piek boven de 40. Ik heb echter het idee dat de fiets deze "mishandeling" prima ondergaat.
De herenfiets ligt op dit moment uit elkaar. Daar zat een kromme trapas op. Dus valt de keuze op de damesfiets.