witte plekken beschadiging op zijvork en zijkant . herstellen met zwarte autolak.lackstift

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
vikram52

witte plekken beschadiging op zijvork en zijkant . herstellen met zwarte autolak.lackstift

Bericht door vikram52 »

hoi
oude fiets leden.
het gaat om Gazelle tour populair opoefiets uit 1991.
ik heb witte plekken ,beschadiging op de zijvork , van allebei de kanten.
ook aan de zijkant van de opoefiets. waar de achterklap standaard
heeft ook die wiite plekken.
ik heb flesje zwarte autolak gehaald. motip lackstift.
900105 black glossy .
de fietsen maker heeft dat aanbevolen . omdat er op te doen. het is gewoon kleur zwart .
de vorige eigenaar heeft er op die witte plekken, daar over heen zwarte vult stift op die beschadigingen gedaan.
wat is het best .
kunnen jullie dat stap voor stap uitleggen.
het moet weer hartstikke mooi worden. dat je het niet meer ziet.
door het aan brengen van de zwarte autolak . motip lackstift.
ik lees jullie reacties .
bedankt al vast.
ik ben er leuk en liefde vol mee bezig.
Bijlagen
witte beschadigt plekken
witte beschadigt plekken
wimjansen

Re: witte plekken beschadiging op zijvork en zijkant . herstellen met zwarte autolak.lackstift

Bericht door wimjansen »

Viltstift is inderdaad geen goed idee, ben ik met je eens. Lackstift is vaak sneldrogend, de kans op een ribbel of een zakkertje is daardoor groter dan met een trager drogende verf en een fijn kwastje. Ik denk dan bijvoorbeeld aan email-lak van Humbrol of Revell, verkrijgbaar in hobbywinkels voor modelbouw. Even eerst oppervlak vetrvij maken met oplosmiddel. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de gebruikssporen te laten bestaan, zolang er geen roest door ontstaat. Het fietsje is al bijna dertig jaar oud en schoonheid heeft geen botox nodig....
Wim
DCR gaat nooit verloren....
vikram52

Re: witte plekken beschadiging op zijvork en zijkant . herstellen met zwarte autolak.lackstift

Bericht door vikram52 »

email-lak van Humbrol of Revell, verkrijgbaar in hobbywinkels voor modelbouw.
het moet wel precies de zelfde kleur zijn , als de opoefiets.
het is een Gazelle tour populair kleur zwart.
kan u mij vertellen , welke precies de zelfde kleur moet halen.
de opoefiets is bijna 30 jaar oud. dat kan wel zo zijn . ik wil de opoefiets helemaal . opgaan knappen.

Het fietsje is al bijna dertig jaar oud en schoonheid heeft geen botox nodig.wat betekend botox.

het mag niet lelijk worden. dat is zonde.
de beschadigingen ,ga ik goed aanpakken.
de opoefiets is mijn lievelings fiets . daar ben ik steeds , met leuk en liefde vol mee bezig. wat vindt ik dat prachtig om met mijn lievelingsfiets.
mee bezig te zijn.
de opoefiets zit in mijn hart en liefde , omdat het een erg leuke stoere tijdloze
is . dat heb ik al 22 jaar.dat opoefiets .mijn lievelingsfietsen zijn.
mooiste fietsen die er zijn. dat heb ik al sinds mijn 12 jaar . daarom wil ik dat er goed en mooi wordt verzorgt wordt. de beschadigingen ook weg zijn.
als die bijna 30 jaar oud is .mag die wel mooi worden.
vikram52

Bericht door vikram52 »

Gazelle tour populair opoefiets 1991.

Merk :Valvoline Brake Cleaner .
gamma schilders afplak tape.
Alcohol 96 % procent.
spuitbus : Motip Gloss jet Black .

stap 1 . op die blanke plekken waar geen verf zit . met Brake Cleaner er op spuiten.om te ontvetten , daarna droogt het zelf op , daarna met een doek even wrijven .
naar na met alcohol 96% daarna op die delfde plekken aan brengen met een doek na wrijven . na te ontvetten.
het verf Afplak tape , om de andere delen te beschermen tegen verf die op verkeerde plekken komt.
ik ga dit binnen kort mee bezig.
het achterwiel ga ik er uithalen en . karton voor doen voor de jasbeschermers en oude kranten om sommige delen wikkelen.
oude kranten op de grond leggen .
daarna ga ik het spuiten Motip , met Gloss jet black op die blanke plekken . dun en 30 cm van af spuiten .
dan ik wel 3 keer over heen . om het goede mooie nette resultaat te krijgen.

zo heeft de man van de gamma mij zo uitgelegd , eerste met brake cleaner en daarna met alcohol 96 % .
de blanke plekken zo te behandelen. daarna spuiten met motip glass jet black.

de achterkant is op sommige delen niet zo mooi . dat wil ik dan aanpakken om de opoefiets weer zo nieuw mooi te maken.
er zit op sommige plekken roest op . hoe moet je dat het aanpakken . eerst schuren neem ik aan . daarna het zelfde doen , als de zelfde, middelen wat ik ga gebruiken voor de fiets. van blanke tot zwarte mooie resultaat.
vikram52

Bericht door vikram52 »

k wil verder opknappen van mijn opoefiets.

witte plekken beschadiging op zijvork en zijkant . herstellen met zwarte spuitbus : Motip Gloss jet Black
kunt u mij helpen . kunt u instappen uitleggen . ik in stappen van scheuren en ontvetten en zwart spuitbus . tot een mooie gladde nette resultaat.
geen zakkertjes en druppels achterblijven.als het droog is .
het zijvork moet weer mooi zwart worden en glad als verder het geheel van de opoefiets.
ik ben er leuk en liefde vol mee bezig.
het moet weer in mooie nette staat terug brengen.
ook het gedeelte van het achterspatbord wit spuiten.
hoe kan je het mooi doen.
vikram52

Bericht door vikram52 »

ik wil de beschadigingen aan pakken. de witte plekken en krassen.
hoe kan je het in stappen uitleggen. ik wil geen druppels en zakkers achterlaten.

de bagedrager zit witte plekken en kleine putjes in 1 minimeter ongeveer.
Bijlagen
foto
foto
foto 1
foto 1
foto 2
foto 2
foto 3
foto 3
foto 4
foto 4
foto 5
foto 5
vikram52

Bericht door vikram52 »

vikram52 schreef: 28 apr 2020, 12.27 ik wil de beschadigingen aan pakken. de witte plekken en krassen.
hoe kan je het in stappen uitleggen. ik wil geen druppels en zakkers achterlaten.

de bagedrager zit witte plekken en kleine putjes in 1 minimeter ongeveer.
foto 5 dat hak , zit roest op.
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

niks aan doen gewoon zo laten!!!!! je krijgt het met bij lakken nooit zo netjes als het was.en je ziet het altijd omdat je nog een extra laag op je lak aanbrengt. dan nog iets de fiets heeft een leven achter de rug. dus wat beschadigingen hoort erbij.. mijn tip niks aan doen zo laten.. succes ermee!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie