Durabo, dank voor het aanbod, maar -helaas- geen Franse draad. Inmiddels maakt Wiel een vork op maat

Voor zover mogelijk heb ik de roestkorst voorzichtig verwijderd. Ik heb wel originele lak teruggevonden, maar het houdt niet over. De transfers zijn er wel behoorlijk ongeschonden onder vandaan gekomen. Al met al ziet de fiets er nu behoorlijk versleten, maar -vind ik zelf- best acceptabel uit.
Verder heb ik een voorwiel gevlochten met een edco naaf en weinmann-velg. De spatborden, het stuur en de achterrem schoongemaakt. En ook Vredestein Superior banden gemonteerd. En begonnen de remkabel naar achter weer te trekken.
Daarnaast in ieder geval voorlopig een Stronglight 49D crankstel gemonteerd. De trapas heeft geen Stronglight ingeslagen, maar heeft wel alle kenmerken van een Stronglight as uit die tijd. Ik weet niet of Stronglight altijd al zijn naam insloeg in deze assen, bij de spie-assen staat het ook alleen op de buitenrand. Vooralsnog staat het hem niet slecht.
Nu nog op zoek naar een geschikte koplamp en bijpassende dynamo en een enigszins verweerde kettingrand.
Iemand een idee voor een koplamp op het voorspatbord? Vermoedelijk Frans, denk ik.