GTe koop gezocht voor de restauratie van een 1939 Gazeelle N°1 ben ik op zoek naar een staande achtervork.
Het betreft een korter model, dus niet van het gebruikelijke 61 cm frame maar van een 55 cm frame.
De afstand tussen de 2 boutgaten is 47 cm.
Het betreft een klassiek Gazelle frame, geen sportframe.
Alvast bedankt.
Ed
Achtervork Gazelle 55cm frame
Achtervork Gazelle 55cm frame
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Re: Achtervork Gazelle 55cm frame
Hallo Ed,
zit er veel verschil tussen de achtervork van een omafiets van Gazelle uit de jaren 30 en die van jouw fiets? Heb nog een vork liggen kan van de week even kijken wat de maat is tussen de gaten.
Hoor het wel en groeten,
Martin
zit er veel verschil tussen de achtervork van een omafiets van Gazelle uit de jaren 30 en die van jouw fiets? Heb nog een vork liggen kan van de week even kijken wat de maat is tussen de gaten.
Hoor het wel en groeten,
Martin
Re: Achtervork Gazelle 55cm frame
dag Martin,Martin H. schreef:zit er veel verschil tussen de achtervork van een omafiets van Gazelle uit de jaren 30 en die van jouw fiets?
zover ik hier bij mijn fietsen kan nameten hebben zowel de herenfiets van 55 m als de omafiets van 57.5 cm een staande achtervork van 47.5 cm.
Bij de 'normale' frames van 61 cm meet ik een achtervork van 50.5 cm, dus 3 cm langer.
Het jaartal speelt weinig rol denk ik.
Alleen bij de jongere sportfietsen (bvb Sport A) is het model smaller en dus onbruikbaar voor de tour modellen.
Aangezien het normale omafiets frame (57.5 cm) dus ook een kortere achterbrug heeft van 47.5 cm is de kans dan ook groter dat er één boven water komt

Groeten,
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen