
Het is gezien de onderdelen een vermoedelijk Belgische racefiets die ik rond 1950 schat, qua geometrie en afmontage. Helaas wel overgeschilderd, maar onder de lak zaten nog sporen van verchroomde pootjes en de originele witte lak met een gouden bies. Ook kwam er met heel voorzichtig schuren (korrel 1000) een gedeelte van een transfer naar voren waar nog duidelijk Rapar op te lezen is. Daar onder een paar letters EEN....UR...OORD Helaas is de lak voor de nieuwe lak grofjes opgeschuurd, waarbij veel verdwenen is. Het is nog even de vraag wat te doen, qua lak.
Wonderbaarlijk is dat het chroom van het frame in een veel slechtere conditie verkeert dan dat van de onderdelen, dus wellicht is niet alles zo origineel als het lijkt. Achterwiel, derailleur, shifter en zadel zijn sowieso vervangen. De fiets is fijn licht (rond de 9 kilo) en heeft achter uitvaleinden van Le Simplex. Het kroonstuk van de voorvork ben ik nog niet eerder tegengekomen. De staande achtervork is prachtig dun.
Verder:
-Weinmann 'made in switzerland' remmen
-Titan stuurpen
-Pelissier plume voornaaf in Weinmann velg met butted spaken
-Stronglight competition crankstel
-TWF special course cups en holle trapas
-Lyotard pedalen
-Falco Italy balhoofdstel
-vleugelmoeren van Belgische makelij. Voor: Braune, achter: PVDB Vilvoorde.
Ben benieuwd of iemand informatie heeft over het merk Rapar of een vergelijkbare Belgische racefiets kent.. En of iemand het ontbrekende balhoofdplaatje heeft liggen
