gazelle

Voor alle off-topic zaken.
Rob Houkes
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: gazelle

Bericht door Rob Houkes »

ReinvB schreef: 28 sep 2020, 12.12 Beste appie, mischien moet je even nadenken of je deze post niet verwijderd. Los van de aangesprokene , vind ik dat je het hele forum ermee naar beneden haalt, en dat vind ik jammer. Even rustig ademhalen, en lekker met je fietsen bezig. Verder ben ik erg benieuwd wat er onder de modder en mossels tevoorschijn komt ! Groet, Rein
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar persoonlijk snap ik Appie's reactie ook wel; de rode heeft er een handje van om Appie nodeloos op de korrel te nemen. Ik zou de rode dan ook willen verzoeken om óók even na te denken voor hij een post verstuurd.

Ik ben overigens ook benieuwd of de mossels een beetje lekker zijn :lol:
De beste sportfiets is een transportfiets :)
peterbakker
Berichten: 475
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: gazelle

Bericht door peterbakker »

Als ze net zo smaken als dat ze ruiken dan is het niet best !🤢
fietshobbyist
Berichten: 650
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: gazelle

Bericht door fietshobbyist »

Zoetwatermosselen.
Citaat ergens van internet: '... Ze schijnen nogal taai en onsmakelijk te zijn. Tijdens de oorlog werden ze trouwens weleens gegeten....'
Verschillende diersoorten eten ze.
Bandenplakker
Berichten: 532
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: gazelle

Bericht door Bandenplakker »

Hogedrukspuit, neem ik aan?

Als je die weer rijdend krijgt, verdien je wat mij betreft de restauratie-hoofdprijs!
Moeilijkheidsgraad 20, zou ik zeggen ;) Een uitdaging, zo heet dat tegenwoordig...

Dirk
peterbakker
Berichten: 475
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: gazelle

Bericht door peterbakker »

Ik heb nog een goed jaren 50 frame leggen , die zou eerder aan de beurt komen ! Als het een jaren 20 frame was geweest dan was ik er wel voor gegaan!
de rode
Berichten: 1193
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: gazelle

Bericht door de rode »

appie's schreef: 28 sep 2020, 11.57
peterbakker schreef: 28 sep 2020, 10.51 Nu met foto.
eventueel heb ik wel intresse in de cranks
mooi dat je ze hebt afgehaald
de rode schreef: 27 sep 2020, 15.12
appie's schreef: 26 sep 2020, 20.28 ik heb wel belang bij de cranks trapas en de naven
ik weet het je kuint er niks meer mee maar vind het wel leuk om netjes te maken voor de vitrine
of voor je bakfiets op mp :?

Ik zag toevallig dat je een Gazelle bakfiets op mp had staan waar het cranckstel los bijlag omdat het waarschijnlijk niet in orde lijkt te zijn ; dus dacht ik die zoekt een donorcranckset ervoor ; dat lijkt me geen vreemde gedachtengang toch ? ; geen reden tot schuttingtaal lijkt me ... :lol https://link.marktplaats.nl/m1604664438
VelpArnhem
Berichten: 396
Lid geworden op: 12 mei 2015, 20.45

Re: gazelle

Bericht door VelpArnhem »

Hallo toch even benieuwd naar wat de totaal conclusie is van de Gazelle waterfietsen? Gazelle heren jaren 50 en Gazelle transport, bj. ?
Groet, Jan
peterbakker
Berichten: 475
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: gazelle

Bericht door peterbakker »

De transportfiets zet ik voorlopig op 1950 gezien de achternaaf. Als hij wat uitgestonken Is ga ik verder kijken . Framenr is nog niet te zien . Voorvork heeft geen punt op het kroonstuk.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1759
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: gazelle

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Dat moet wel een flinke aanrijding zijn geweest met die kromme voorvork. Wie weet is er in Delpher nog een artikel over te vinden over een aanrijding tussen fiets en auto o.i.d. op die locatie.
peterbakker
Berichten: 475
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: gazelle

Bericht door peterbakker »

Het frame is gans verrot. De achtervelg en spaken zijn zo goed als weg ( er is nog 30 cm velg) . Maar de moeten van de achteras gingen( met hulp van kruipolie) probleemloos los ! . Het binnenwerk zal niet best zijn maar daar kijk ik ik later wel naar .
Bijlagen
20200929_111829_copy_1548x2064.jpg
Plaats reactie